تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۰۵۱۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا مطرح کرد:

هشدار تقلبی بودن بخشی از لوازم خانگی کره‌ای در بازار

‌می‌متالز - سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، گفت: بخشی از لوازم خانگی کره‌ای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان در فروشگاه‌های اینترنتی هم ادعای تقلبی بودن کالا‌ها را تایید می‌کند.

به گزارش می‌متالز، با توجه به اینکه محاسبه دقیق آمار کالای قاچاق ممکن نیست و صرفا برآورد‌هایی در این زمینه وجود دارد، عموما در برخی حوزه‌ها بر سر آمار قاچاق اختلاف نظر وجود دارد که در این میان این اختلاف بر سر میزان کالای قاچاق در بازار پوشاک بیشتر است؛ به‌طوری که تولیدکنندگان سهم کالای قاچاق از بازار پوشاک را ۳۰ درصد عنوان می‌کنند، اما رقمی که از سوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز اعلام می‌شود، به مراتب کمتر است.

از سوی دیگر دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک و دخانیات، فروش بخشی از کالا‌های قاچاق را به دست‌فروشان نسبت می‌دهند و این در حالی است که ستاد معتقد است، دست‌فروشان بیشتر فروشنده کالای تقلبی هستند.

در این رابطه حمیدرضا دهقانی‌نیا، با اشاره به ادعا‌های مطرح شده در رابطه با فروش کالا‌های قاچاق از سوی دست فروش‌ها، تصریح کرد: اطلاعاتی مبنی بر اینکه دستفروش‌ها به صورت سازمان یافته کالای قاچاق عرضه کنند وجود ندارد و ما این موضوع را قبول نداریم. بیش از ۹۵ درصد دستفروش‌ها، با جعل برند، کالای تقلبی عرضه می‌کنند و فروشنده کالای قاچاق نیستند. البته با فروش پوشاک دست دوم از سوی دست فروش‌ها به دلیل اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد باید برخورد شود.

وی با بیان اینکه شاخص تشخیص کالای قاچاق، شناسه کالا است، گفت: برخی تولیدکنندگان پوشاک هنوز شناسه کالا را بر روی محصولات خود درج نکرده‌اند. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، چراکه کالای تقلبی هم در این بازار زیاد است و بخش زیادی از کالا‌هایی که به عنوان قاچاق شناخته می‌شود، در اصل تقلبی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در حوزه لوازم خانگی هم این موضوع صدق می‌کند و بخشی از کالا‌های کره‌ای، در اصل تقلبی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان هم در فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شود که ادعای تقلبی بودن کالا‌ها را تایید می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!