تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

دور زدن مصوبه قبل از خشک شدن مهر تصویب

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دور زدن مصوبه قبل از خشک شدن مهر تصویب و دلواپسی منفعت طلب ها و...
دور زدن مصوبه قبل از خشک شدن مهر تصویب

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، هنوز مهر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی خشک نشده که بانک لاکچری ساز اقدام به کار دیگری برای جایگزینی نرخ سود مصوب بانکی کرده. انتشار اوراق با نرخ ۱۸ درصد از آن کارهایی است که با توجه به سبقه فعالیت بانک مذکور اصلا تعجب برانگیز نیست.
البته شنیده شده رفتارهای اعتراض آمیزی هم در چند شعبه مشاهده شده است.

 

دلواپسی یا منفعت طلبی؟

عادت کرده ایم ته صحبت های تمام کارشناسان اعم از اقتصادی و سیاسی و... نام بورس را هم بشنویم. عده ای یقه می درانند که حباب دارد و عده ای از قابلیت های این بازار می گویند. اما برخی اظهار نظرها عجیب بودار است؛ مثلا یکی از اقتصاددانان گفته افزایش قیمت خودرو تقصیر رشد بازار سرمایه است! ما سال های سال است که قیمت خودرو را صعودی می بینیم و یادمان نمی آید در روزهای جذاب بازار خودرو ، بورس صعودی بوده باشد. شکی هم نیست که اگر بورس بریزد، پول سرگردان راهی بازار خودرو و ملک و طلا و ارز خواهد شد و خیل کثیری از مردم بی نوا دست شان به سایه یک آپارتمان نقلی یا یک خودروی کم کیفیت هم نخواهد رسید. تا یادمان می آید هم این دوستان، دغدغه حباب قیمت خودرو و ملک و... نداشته اند. حالا چه قصد و غرضی در کار است که این روزها همه دلواپس رشد بازار سرمایه شده اند، مشخص نیست. اما هر چه هست بررسی ها نشان می دهد بورس تهران هنوز به سقف ارزش دلاری سال های قبل نرسیده است.

 

دوز و کلکی که هم دودمان سهامداران را به باد داد و هم...

چند سال قبل سهامداران شرکت معتبر قزوینی به لطف دوز و کلک مدیران و سهل انگاری بعضی ها، تا خرخره در زیان فرو رفتند. اما این پایان ماجرا نبود؛ چرا که کارگران این مجموعه هم ۲۷ ماه است بیکار شده اند و نه حقوقی دریافت کرده اند و نه مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند. امیدواریم اگر به داد سهامداران نرسیدند حداقل به فریاد کارگران بی نوا برسند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد