تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۲۲۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک تجارت از فروش املاک و دارایی های خود خبر داد

می متالز - بانک تجارت در گزارش تفسیری خود اعلام کرده زیان انباشته "وتجارت" در سال ۹۸، کاهش ۲ درصدی داشته است. فروش سودآور سرمایه گذاری ها، فروش املاک و دارایی ها، از مهم ترین برنامه های این بانک است.
بانک تجارت از فروش املاک و دارایی های خود خبر داد

به گزارش می متالز، بانک تجارت بعد از انجام افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها علاوه بر آنکه به بزرگترین شرکت بورسی تبدیل شد، در پایان سال ۹۷ از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت نیز خارج گردید. اما در راستای تداوم این امر و توجه به سوددهی این بانک، زیان انباشته بانک تجارت تا پایان سال ۹۸ نیز حدود ۲ درصد کاهش داشت که البته بانک تجارت به منظور ادامه این روند، برنامه های مبسوطی به شرح زیر اعلام کرده است:

 

  1. افزایش مانده و سهم سپرده های کم هزینه مخصوصا سپرده های جاری
  2. کاهش هزینه پول سپرده های ماندگار
  3. تلاش برای وصول مطالبات و کاهش نسبت مطالباتی
  4. فروش سودآور سرمایه گذاری ها
  5. فروش سودآور املاک و دارایی های ثابت
  6. کاهش تعداد شعب زیان ده و در نتیجه بهسازی شبکه شعب بانک


چشم انداز؛ اهداف و برنامه ها

با توجه به برنامه ریزی ها، اقدامات و تلاش های انجام شده، در سال ۹۸ بانک موفق به بهبود فرآیند تجهیز و تخصیص سپرده ها گردید. تداوم این سیاست ها در سال ۹۸ نیز ادامه داشته، به گونه ای که تفکیک بانک در اردیبهشت ماه ۹۹، بطور میانگین به مبلغ ۲۸۹۰۰۰ هزار میلیارد ریال بالغ گردیده و در بازار بین بانکی با نرخ بازدهی مناسب مصرف شده است. همچنین پیش بینی می شود، با تداوم وضعیت فعلی و وجود نرخ مناسب در بازار بین بانکی، فعالیت بانک در این حوزه ادامه داشته باشد.

عناوین برگزیده