تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۲۰۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آیا شاهد عقب‌نشینی سهامداران خواهیم بود؟

شناسایی زیان‌های ناخالص در گزارش "شپنا"

می متالز - افت بیش از ۴۱ درصدی کل مبالغ فروش با توجه به افت چشمگیر قیمت‌های نفت نسبت به سال گذشته از اصلی‌ترین نکات صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت است.
شناسایی زیان‌های ناخالص در گزارش "شپنا"

به گزارش می متالز، هنوز یک ماهی از انتشار گزارش‌های بسیار ضعیف و تامل‌برانگیز پالایشگاه‌های کشور در سال مالی ۱۳۹۸ نمی‌گذرد که صورت‌های مالی سه ماهه حسابرسی نشده این شرکت‌ها حاکی از تحقق زیان‌های ناخالص دسته جمعی دارد.

پالایشگاه اصفهان که با بازگشایی بیش از ۱۸ درصدی قیمتی در روز گذشته زوایای پنهان حباب‌های شکل گرفته در قیمت سهام بزرگ را بیشتر آشکار کرد، در گزارش سه ماهه حسابرسی شده خود خبر از تحقق بیش از ۵.۹۲۰ میلیارد ریال زیان ناخالص داد. زیانی که اگر شناسایی درآمد غیر قابل تکرار ۲۵.۵۷۶ میلیارد ریالی ناشی از قیمت ذخایر ابتدای دوره خود نبود شاهد افت نگران‌کننده سودآوری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود.

آیا شاهد عقب نشینی سهامداران پس از گزارش ضعیف این شرکت خواهیم بود؟

کاهش قیمت جهانی نفت از مهترین دلایل کاهش چشمگیر سودآوری این شرکت در سه ماهه نخست در مقایسه با سال مالی گذشته بوده که به نظر می‌رسد با توجه به قیمت‌های در حدود ۴۰ دلاری نفت جهانی شاهد گزارش‌های ضعیف و ناامیدکننده‌ای از این شرکت در پایان سال هم باشیم.

افت بیش از ۴۱ درصدی کل مبالغ فروش با توجه به افت چشمگیر قیمت‌های نفت نسبت به سال گذشته از اصلی‌ترین نکات صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت است.

تحقق زیان ناخالصی ۵.۹۲۰ میلیارد ریالی در سه ماهه نخست و احتمال بالای ادامه روند قیمت‌های جهانی نفت در ماه‌های آتی، دغدغه‌ای با اهمیت برای سهامداران این شرکت و البته اتخاذ استراژی‌های محتاطانه معاملاتی در این نماد برای روز جاری باشد.

عناوین برگزیده