تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۲۵۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح دوفوریتی جاماندگان سهام عدالت تصویب شد

می متالز - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت با رویکرد دهک‌های پایین می‌بایست اعمال شود و همچنین شرط سنی در آن نباید وجود داشته باشد، همچنین دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.
طرح دوفوریتی جاماندگان سهام عدالت تصویب شد

به گزارش می متالز، علی بابایی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع سهام عدالت افراد جامانده که بیشتر شامل کارگران می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: کارگران کمتر به حق خودشان دست یافتند به طوری که در حوزه عدالت اجتماعی اشتغال رفاه معیشت انتقاداتی وجود دارد و سبد هزینه کارگران بیان کننده مظلومیت کارگران بوده، با توجه به اینکه خواسته و مطالبه نظام حاکمیت حمایت از قشر کارگر است، حمایت از قشر کارگری جز برنامه‌های اصلی قرار دارد.

بابایی ادامه داد: ارتقای وضعیت معیشتی کارگران و کارمندان در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد و به طور قطع محقق می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت، با بیان اینکه اعمال حق مسکن کارگری مورد تاکید مجلس بوده که دولت به نقش نظارتی خود در این راستا عمل نکرد، خاطرنشان کرد: دخالت دولت در تعیین دستمزد خلاف قانون بوده، همچنین با توجه به اینکه حق مسکن کارگران در بودجه امسال پیش بینی نشده، باید به صورت بودجه تکمیلی و ترمیمی اعمال شود.

وی با بیان اینکه در بحث سهام عدالت در حق کارگران جفا صورت گرفته و سهام ترجیحی بی عدالتی برای کارگران است، گفت: سهام عدالت با رویکرد دهک‌های پایین می‌بایست اعمال شود و همچنین شرط سنی در آن نباید وجود داشته باشد، همچنین دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: متاسفانه اختلاف نظر در تعاریف حوزه صنعت وجود دارد، همچنین استان مازندران از مزیت شاخصی در حوزه کشاورزی برخوردار نیست و در همین راستا نگاه‌های توسعه در استان باید تغییر کند و با نگاه سنتی نمی‌توانیم مازندران پیشرفته داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تشویق مردم به بازار سرمایه ابتکار جدید دولت بوده که به همین منظور کسب و کار الکترونیک باید حمایت شود و در شرایط کرونا می‌تواند کمک حال مردم باشد.

عناوین برگزیده