تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۳۷۴۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تحقق سود خالص ۳۴۲ ریالی در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹:

نشانه‌هایی از افت منطقی سهام شرکت‌های سیمانی

می متالز - افزایش چشمگیر مقادیر و نرخ‌های فروش در سال جاری منجر به افزایش ۳۳ درصدی سود ناخالص و در حدود ۱۵۱ میلیارد ریالی سود خالص شرکت در این مدت شده است.
نشانه‌هایی از افت منطقی سهام شرکت‌های سیمانی

به گزارش می متالز، در حالی که بسیاری از سهامداران شرکت‌های سیمانی همچنان در شوک افت بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام برخی از شرکت‌های این گروه هستند، صورت‌های مالی منتشر شده بسیاری از این شرکت‌ها حتی قیمت‌های کنونی سهام این شرکت‌ها را نیز توجیه نمی‌کند.

شرکت سیمان شمال که با تحقق سود خالصی ۴۴۱ میلیارد ریالی موفق به پوشش ۹۸ درصدی سود خالص سال مالی گذشته در ۹ ماهه نخست سال جاری شده، یکی از شرکت‌هایی است که حتی رشد سود خالص در سال جاری هم نمی‌تواند توجیهی برای رشد عجیب و حباب گونه قیمت سهامش در ماه‌های گذشته باشد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، می‌توان به افزایش چشمگیر و در حدود ۳۳ درصدی نرخ‌های فروش سیمان خاکستری تولیدی اشاره داشت که منجر به رشد در حدود ۳۶۷ میلیارد ریالی جمع کل مبالغ فروش نیز شد.

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود افزایش چشمگیر مقادیر و نرخ‌های فروش در سال جاری منجر به افزایش ۳۳ درصدی سود ناخالص و در حدود ۱۵۱ میلیارد ریالی سود خالص شرکت در این مدت شده است.

عناوین برگزیده