تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۱۶۰۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

تلاش برای عرضه تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا/چشم‌انداز بازار فولاد در کشور درخشان است

می متالز - رئیس سازمان بورس گفت: چشم انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان بوده بنابراین به همت تلاش‌های زیادی که در دست اجراست، تمام اقدامات انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا عرضه شود.
تلاش برای عرضه تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا/چشم‌انداز بازار فولاد در کشور درخشان است

نشست رئیس سازمان بورس با مدیران فولادی+بورس نیوز

به گزارش می متالز، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس در نشست با مدیران فولادی کشور اظهار کرد: شما مدیران صنعت فولاد کشور، وکیل میلیون‌ها سهامدار عدالت هستید و باید از حقوق آن‌ها دفاع کنید که خوشبختانه این اراده و رویکرد برقرار شده است.

وی افزود: تقریبا ٩٠درصد جمعیت کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم باسهام عدالت در ارتباط هستند و قطعا باید از منافع آن‌ها دفاع کرد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: از شما تولیدکنندگان فولاد کشور می‌خواهیم در راه توسعه بازار سرمایه و ایجاد رقابت در بازار به ما کمک کنید. چون قطعا شفافیت و رقابت به توسعه شما نیز کمک می‌کند؛ از سوی دیگر شما وکیل میلیون‌ها سهامدار هستید تا حق آن‌ها اجحاف نشود که این مسئولیت سنگینی است.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان بازارسرمایه از شما تولیدکنندگان می‌خواهیم افق‌های پیش روی تولید و توسعه شرکت خود را برای سهامداران شفاف سازی کنید تا ارزندگی شرکت‌های فولادی برای سهامداران نمایان شود.

وی با اشاره به بورس کالا تاکید کرد: بورس کالا در ماهیت خود یک پلتفرم معاملات بوده و این بستر معاملات، تعیین کننده قیمت نیست بلکه مکانی را فراهم کرده تا قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا کشف شود؛ بنابراین هرگونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالا یعنی انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد کشور.

رئیس سازمان بورس همچنین، توضیح داد: هرگونه دخالت در قیمت کالا‌ها از جمله فولاد در بورس، شفافیت را کاهش داده و عدالت را نقض می‌کند. از این رو سازمان بورس براساس قانون، اجازه قیمت گذاری دستوری را نمی‌دهد که خوشبختانه تعامل بسیار مطلوبی با وزارت صمت و شخص وزیر صمت ایجاد شده است.

دهقان دهنوی گفت: چشم انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان بوده بنابراین به همت تلاش‌های زیادی که در دست اجراست، تمام اقدامات انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا عرضه شود.

عناوین برگزیده