تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۶۱۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

علت نوسان شاخص در بازار امروز

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرا دامنه نوسان نامتقارن موجب ایجاد صف‌های خرید هیجانی شد و با سود‌هایی که برای عده‌ای ایجاد کرد طبیعی است با فشار عرضه و فروش مواجه باشیم.
علت نوسان شاخص در بازار امروز

به گزارش می متالز، صادق قاسمی درباره افزایش عرضه در بازار امروز اظهار کرد: بازار تقریبا قبل از ۲۰ بهمن ماه حرکتی رو شروع کرد و طی روز‌های اخیر سقف معاملاتی داشتیم بنابراین امروز شاهد افزایش عرضه هستیم.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سایر عوامل منفی کننده بازار افزود: البته هنوز بازار درباره نرخ ارز و متغیر‌های کلان به نتیجه نرسیده و هنوز تکلیف قیمت دلار مشخص نشده همچنین در نیمه دوم سال عمدتا خروج پول حقیقی از بازار داشتیم و پولی که باید از طریق حقیقی‌ها وارد بازار شود منفی بود.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست سال دولت عامل خروج پول از بازار بود و بازار از نظر نقدینگی شرایط خوبی ندارد.

قاسمی بیان کرد: گزارش هاس پیش‌بینی سودی که از سوی شرکت‌ها منتشر شد در گروه‌های اصلی بازار به نسبت بد نبود و P/E زیر ۱۰ و حتی ۵ و ۶ در گروه‌های فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها داریم که یک پتانسیل برای بازار به حساب می‌آید.

مدیرعامل آرمون بورس خاطرنشان کرد: با ضعیف شدن شاخص دلار و رشد شاخص کامودیتی‌ها موجب شد برخی سهام وضعیت خوبی داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: اجرا دامنه نوسان نامتقارن موجب ایجاد صف‌های خرید هیجانی شد و با سود‌هایی که برای عده‌ای ایجاد کرد طبیعی است با فشار عرضه و فروش مواجه باشیم.

وی تاکید کرد: اگر بازار بتواند این عرضه‌ها را جمع کند می‌توان انتظار داشت بازار روز‌های آینده بهتر باشد هر چند دستکاری بازار به این نحو درست نیست.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل تامین منابع از سوی صندوق‌های بازنشستگی در پایان سال احتمالا عرضه‌ها در بازار بیشتر خواهد شد.

عناوین برگزیده