تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۵۴۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

جو ناپایدار بازار پایه به ضرر سهامداران/بازار پایه توافقی ،جوی ناپایدار ایجاد کرد

می متالز - بحث بازار پایه توافقی دیروز نشان داد که جوی بیش نبود اما، سازمان بد عمل کرد و می‌توانست به نحو بهتری به اطلاع‌رسانی بپردازد که شوک بازار به سهامداران وارد نشود، زیرا انتشار این خبر حدود ۳۰ درصد سهامداران را متضرر کرد.
جو ناپایدار بازار پایه به ضرر سهامداران/بازار پایه توافقی ،جوی ناپایدار ایجاد کرد

به گزارش می متالز، نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا گفت: در دو روز گذشته خبر‌هایی در بازار منتشر شد که جوی مسموم ایجاد کرد، بخشی از این جو به بازار پایه توافقی ارتباط داشت که بر حجم خرید و فروش‌ها تأثیرگذار بود، اما بالا بودن این حجم از خرید و فروش توانست جو منفی را خنثی کند. 
وی ادامه داد: بحث بازار پایه توافقی دیروز نشان داد که جوی بیش نبود اما، سازمان بد عمل کرد و می‌توانست به نحو بهتری به اطلاع‌رسانی بپردازد که شوک بازار به سهامداران وارد نشود، زیرا انتشار این خبر حدود ۳۰ درصد سهامداران را متضرر کرد.

شرایط سیاسی و تأثیر بر بازار 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط سیاسی و تأثیر آن بر بازار گفت: اکثر کارشناسان منتظر شنیدن اخبار از مذاکرات صورت گرفته در اروپا هستند. 
با توجه به پایان سالی مالی برخی شرکت‌ها، شاهد حجم عرضه هستیم و به‌صورت سیستماتیک عرضه و تقاضا بالا خواهد رفت و هر خبر خوبی که از شرایط سیاسی منتشر شود، با اعتمادی که بازار ایجاد کرده است، سرمایه‌گذاران بسیاری به بازار سرمایه روی می‌آورند و باعث بالا ماندن حجم خریدوفروش سهم‌ها می‌شود که امری مثبت خواهد بود.

عناوین برگزیده