تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۵۹۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه گفت:

صعودی با طعم تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌ها

می متالز - مهمترین دلیل صعود بازار، قانون جدید تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌هاست. این قانون به خصوص در مورد شرکت‌های بزرگ که اموال زیادی دارند، باعث افزایش قیمت شرکت و سهام آنها می شود.
صعودی با طعم تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌ها

به گزارش می متالز، امید قائمی اظهار کرد: محدودیت نوسان سرعت تغییرات قیمتی را به خوبی کنترل می‌کند و تا حدودی نیز تاثیر در شفافیت بازار دارد. باید راه‌هایی را پیدا کرد که توزیع ریسک به درستی انجام شده و اعتماد عمومی به بازار سرمایه خدشه‌دار نشود. تمامی قانون‌های بازار سرمایه به نوعی به دنبال این هدف هستند که هم تازه‌واردان به بورس کمتر متضرر شوند و هم ریسک موجود نیز به درستی توزیع شود. البته مکانیزم معاملاتی نیز همین موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر روند صعودی بازار بنا بر تحلیل و بررسی‌های موجود طبیعی بوده و بورس بر خلاف بازارهای دیگر از اتفاق‌های مثبت و منفی با تاخیر تاثیر می پذیرد. بازار سهام برخلاف بازارهای دیگر مانند ارز و طلا هنوز اثر افزایش تورم را در خود نشان نداده و بخشی از این روند صعودی مربوط به هماهنگ‌سازی این بازار با افزایش قیمت‌هاست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ادامه داد: همسان‌سازی نرخ‌ها در بالا رفتن نقدشوندگی برخی سهام که نقدشوندگی پایینی داشتند، مثل سهام بانک‌ها خود را نشان داده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: این نقدشوندگی به بسیاری از شرکت‌ها کمک می کند تا مشکلات خود از جمله نوسانات نرخ ارز و آثار آن را حل کنند.

قائمی گفت: مهمترین دلیل صعود بازار، قانون جدید تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌هاست. این قانون به خصوص در مورد شرکت‌های بزرگ که اموال زیادی دارند، باعث افزایش قیمت شرکت و سهام آنها می شود.

عناوین برگزیده