تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۶۸۰۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

"بورس" در ثبات پسابنزین

می متالز - "بورس" تحت تاثیر شوک‌های بسیاری قرار گرفته و این شوک و تاثیر آن براقتصاد از یک سو و نوسانات بازار ارز از سویی دیگر، از عوامل مهم و تاثیرگذار بازار طی هفته‌های اخیر بود.
"بورس" در ثبات پسابنزین

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در ارزیابی بازار روز جاری گفت: پس از شوک بنزین به اقتصاد و شوک روانی به بازار‌ سرمایه، بازار با مدیریت، کنترل ارز و کاهش هیجان فروش در وضعیتی ثابت قرار گرفته و در روندی عادی به سر می‌برد. 

وی افزود: با انتشار گزارش‌های ماهانه طی هفته جاری و هفته آتی، روند بازار طبیعی و منطقی پیش خواهد رفت. انتظار می‌رود این گزارش‌ها در برخی صنایع نتایجی مثبت داشته باشد چراکه روند نامناسب در ارائه عملکرد بر بازار تاثیرگذار بوده و عامل کاهش برخی سهام خواهد شد. 

این کارشناس بازار سرمایه، گذر از شوک بنزین را مهم‌ترین اتفاق چند روز اخیر بازار عنوان کرد و افزود: با پشت سرگذاشتن این شوک و همچنین محدودیت‌های دسترسی به اطلاعات و سایت بورس طی هفته اخیر اکنون شاهد روندی طبیعی در "بورس" خواهیم بود. 

 

بانک مرکزی روند دلار را ساکن نگه داشته است

قدرتی، در رابطه با افزایش نرخ دلار طی سال‌های اخیر عنوان کرد: دلار یکی از متغیر‌های مهم در اقتصاد ایران بوده و طی سال‌های اخیر بر بازار سرمایه تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: شاید سال ۹۷ را بتوان منشا رشد بازار سرمایه دانست. طی هفت ماه گذشته سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی روند دلار را در حالتی سکون و بعضا نزولی قرار داده، بنابراین دور نمای رشد بسیار زیادی را نمی‌توان برای دلار متصور بود. 

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به حمایت‌های دولت و وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، تصریح کرد: عوامل ذکر شده به همراه شوک بنزینی که به اقتصاد کشور وارد شد، تصور رشد به یکباره و زیاد دلار را دور از ذهن می‌نماید. 

وی ادامه داد:همچنین اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در حوزه سیاسی و اقتصادی رخ ندهد نیز شاهد رشد غیر منطقی برای دلار نبوده و بانک مرکزی نیز با این رشد آرام دلار موافق خواهد بود اما؛ هرگز نباید از تاثیر بسیار جدی دلار در بازار سرمایه غافل بود.

عناوین برگزیده