تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۶۹۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

"سهام عدالت" کورسوی امید

می متالز - در بهبوهه‌ای که شوک‌های اقتصادی مانند افزایش نرخ حامل‌های انرژی و فضای تورمی سال ۹۷، معیشت مردم را هدف گرفت و کاهش ارزش پول گریبانگیر اقتصاد شد، می‌توان با آزادسازی سهام‌عدالت بخشی از درآمدزایی و سودسازی را چرخه معیشتی مردم بازگرداند.
"سهام عدالت" کورسوی امید

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص آزادسازی سهام‌ عدالت و توانایی سهم‌های آن در بهبود معیشت مردم، گفت: در آخرین لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، گزارش آن توسط کمیسیون ویژه آماده شده و به‌زودی در صحن علنی خانه ملت قرائت خواهد شد و تمام چارچوب‌ها و ابعاد آن آمادگی بررسی بوده تا پس از جمع‌بندی در صحن، روند اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد: برای اجرای سهام‌عدالت، دولت نیازمند قانون در بُعد صندوق سرمایه‌گذاری بوده که این مورد نیز تصویب و آماده ورود به صحن است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درخصوص نیاز جامعه به تامین‌مالی و حمایت‌های ویژه با توجه به گرانی‌های تحمیلی نیز این چنین گفت: برای تغییر فضای اقتصادی و خروج خانوار‌ها از فشار‌های تحمیل شده اقتصادی، مجلس به صورت ویژه سهام‌عدالت را در اولویت خود قرار خواهد داد اما؛ باید توجه داشت که بحث و اجرای سهام‌ عدالت به‌ معنای آن نبوده که دولت اجرای کمک معیشت‌های ناشی از اجرای تغییر قیمت در حوژه انرژی را فراموش کند و باید بحث بازسازی منابع و تزریق آن به مردم را به صورت جدی پیگیری کند.

پورابراهیمی تاکید کرد: تامین کمک معیشتی مردم به‌ همراه سهام‌ عدالت حتی می‌تواند به‌صورت موازی در کنار یکدیگر پیگیری شود و بدون آنکه خللی در کار هم پیش آورد، مردم از این طرح‌ها سودی کسب کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سهام‌ عدالت می‌تواند در شرایط کنونی به مردم سود رسانی کند چرا که در معیشت مردم در فضای تورمی سال گذشته به‌ همراه شوک بنزین قرار گرفته و باید دغدغه‌های اقتصادی مردم پوشش داده شود و فضای مثبتی به جامعه تزریق شود که باید تاکید کرد که این موضوع در قالب سهام عدالت کاملا امکان پذیر است.

عناوین برگزیده