تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۷۶۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

انتقاد سهامداران بدون مستند!

می متالز - در بازار شفاف دخالت متولیان امر نیز به مراتب با کاهش روبروست و این امر به تصمیم‌گیری نهادهای ناظر بورس و فرابورس ارتباط دارد.
انتقاد سهامداران بدون مستند!

به گزارش می متالز، مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در خصوص برخی انتقادات سهامداران در خصوص دستکاری قیمت‌ها توسط ناظران بازار گفت: به نظر می‌رسد انتقادها مبنای درستی نداشته باشد اما؛ با توجه به دستگاه‌های نظارتی و قوانین و مقرراتی که در بورس و فرابورس وجود داشته ناظرین به راحتی نمی‌توانند قیمت‌ها را دستکاری کنند.

وی ادامه داد: باید دید سهامداران چه توجیه منطقی و شواهدی برای صحت این بیان و انتقاد خود دارند.

کارشناس بازارسرمایه به کمرنگ شدن نقش ناظرین با توجه به حذف سیستم‌های سنتی گذشته اشاره داشت و گفت: میزان شفافیت در بازار نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و در بازار شفاف دخالت متولیان امر نیز به مراتب با کاهش روبروست و این امر به تصمیم‌گیری بورس و فرابورس ارتباط دارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات تاکید کرد: هرچه نقش‌های دخالتی در روند معاملات شیب نزولی‌تری را داشته باشد و مقررات بدرستی اجرایی شود، طبیعتا ناظر اقدامات نظارتی خود را انجام داده و به روال عادی بازار کمک می‌شود.

کباری با اشاره به اینکه انتقادات سهامداران باید با استناد به ادله باشد، بیان کرد: اگر به اعتقاد سهامداران و با توجه به مستندات کافی مبنی بر خطای ناظرین، باید طی جلسه‌ای به این مسئله رسیدگی شود و اگر پیشنهادی از سوی سهامداران در جهت گشایش بهتر بازار و روند رشد نمادها مطرح شود، ترتیب اثر داده می‌شود.

این فعال بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه بازار بزرگی بوده و روزانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول در خرید و فروش سهام و معاملات، جا‌به‌جا می‌شود، به نظر نمی‌رسد ناظرین مرتکب اشتباه شده باشند و در صورت تخطی از قوانین و مقررات بازار از سوی آن‌ها باید مصادیق کافی وجود داشته باشد.

عناوین برگزیده