تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۵۸۹
کد خبر: ۹۱۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سور پایان سال با یک عرضه اولیه

می متالز - این شرکت نقاط قوتی مثل حاشیه سود ۵۰ درصدی، استمرار تولید حداکثری و بدون نوسان، فروش بدون ریسک و وصول مطالبات، دارا بودن رتبه اول شاخص سودآوری بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس رتبه بندی IMI100 دارد.
سور پایان سال با یک عرضه اولیه

به گزارش می متالز، طبق خبرها بازار سرمایه چهارشنبه آخر سال را با یک سور به پایان خواهد رساند. سوری از جنس عرضه اولیه، آن هم "آریا" یی!

شرکت پلیمر آریاساسول با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، بنچ مارک صنعت پتروشیمی کشور است. این شرکت نقاط قوتی مثل حاشیه سود ۵۰ درصدی، استمرار تولید حداکثری و بدون نوسان، فروش بدون ریسک و وصول مطالبات، دارا بودن رتبه اول شاخص سودآوری بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس رتبه بندی IMI100 دارد. ضمن اینکه آریاساسول اولین شرکتی است که با استفاده از ظرفیت مصوبه سهام ممتاز وارد بازار سرمایه می شود.


این شرکت علاوه بر پروژه هایی که برای افزایش ظرفیت تولید اجرایی کرده، طرح توسعه احداث یک واحد جدید پلی اتیلن به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیون دلار را هم آغاز کرده که پیش بینی شده تیرماه ۱۴۰۱ وارد مدار تولید خواهد شد. این طرح توسعه درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری برای "آریا" به همراه خواهد داشت.

 

فروش این شرکت سال گذشته ۵۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.


با توجه به عطش بازار برای خرید عرضه های اولیه، ورود آریاساسول می تواند نقدینگی قابل ملاحظه ای جذب کند و سهامداران را با دست پر به پیشواز بهار بفرستد.


لازم به ذکر است ۵ درصد از سهام این شرکت تقریبا ۴۵۸ میلیارد تومانی در روز عرضه اولیه، به بازار عرضه گردد. هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیش از این هم عرضه های موفقی همچون "نوری" و "شگویا" و... داشته است.

عناوین برگزیده