تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۹۶۰۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۲ معدن فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۴۲ معدن در این استان فعال و در حال بهره برداری وجود دارد.
۴۲ معدن فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش می متالز، دارا فرامرزی روز شنبه اظهار داشت: ۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدنی در استان با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۴۰۴ میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: این مهم به اشتغال ۷۳۷ نفر منجر شده است و دارای بیش از یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند. 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عمده مواد معدنی موجود در استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت، سلستین، مارن و دیگر موارد است.

فرامرزی تاکید کرد: امید است امسال با تعیین تکلیف پهنه های اکتشافی در اختیار ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشاف بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان، شاهد جهش موثری در شناسایی پتانسیل های معدنی استان و تکمیل عملیات اکتشافی و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی باشیم.

وی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین بر اساس داده های پروانه بهره برداری موجود معادن در پایان سال ۱۳۹۸، ذخیره قطعی این معادن ۰.۸ درصد، ظرفیت استخراج اسمی، ۵.۲۴ درصد، اشتغال ۲.۵ درصد و سرمایه گذاری آنها ۹.۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد داشته است.

براساس اطلاعات سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، این استان از ظرفیت‌های بالایی در زمینه معدن برخوردار است و نیاز به سرمایه‌گذاری برای شکوفا شدن دارد.

کشف نخستین ذخیره معدنی نیترات کشور در بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد ،ایران را در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار داده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد