تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۹۸۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

مناسب‌ترین گزینه برای تازه وارد‌ها

می متالز - سهم های گروه بانکی، معدنی و خودرویی در شرایط فعلی، سرعت رشد بیشتری دارند.
مناسب‌ترین گزینه برای تازه وارد‌ها

به گزارش می متالز، شاخص کل با رشد بیش از ۹ هزار واحدی تا این لحظه از معاملات، خود را به کانال ۷۳۵ هزار واحدی رسانده است. رشد بازار سرمایه در اوج رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد ایران و تمام بازارهای مالی جهانی، سرمایه گذاری در این بازار را دلچسب تر از قبل کرده است.

نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: رشد بازار سرمایه ناشی از ورود حجم بالای نقدینگی بوده و باید گفت تا وقتی جریان نقدینگی وجود دارد، رشد بازار سرمایه هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به نظر می رسد برخی سهم های بازار که رشد قیمت سهم ها با وضعیت شرکت تناسب ندارد، حباب قیمتی وجود دارد؛ ولی کلیت بازار سرمایه حباب ندارد. شاید قیمت اکثر سهم های بازار چندان ارزنده و جذاب نباشد؛ ولی حباب قیمت هم وجود ندارد. البته اگر سرعت رشد بازار سرمایه ملایم تر شده و اصلاحی هم صورت بگیرد، قیمت سهم ها جذاب تر خواهد شد.

خاندوزی در معرفی گزینه مناسب برای سرمایه گذاران تازه واردها گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه، بهتر بود این امکان در کارگزاری ها فراهم شود که تازه واردها به سمت سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری سوق پیدا کنند. به هر حال بازار سرمایه ریسک های خاص خود را دارد و چه بسا که یک دوره روند اصلاحی نیز در پیش داشته باشیم و اصلاح قیمت سهم ها، تازه واردها را از این بازار دور کند. ولی سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری، ریسک ضرر و زیان کمتری برای تازه واردها به همراه دارد و معتقدم سرمایه گذاری مستقیم، اصلا گزینه مناسبی برای تازه واردها نیست.

وی اضافه کرد: فعلا کل بازار روند صعودی دارد و قیمت سهم اکثر گروه ها، سیر افزایشی دارد. ولی به نظر می رسد سهم های گروه بانکی، معدنی و خودرویی در شرایط فعلی، سرعت رشد بیشتری دارند.

عناوین برگزیده