تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۱۳۹۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشارکت بانک ملت و ایمیدرو در انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا

می متالز - بانک ملت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار با هدف انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا در بورس کالا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
مشارکت بانک ملت و ایمیدرو در انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا

مشارکت بانک ملت و ایمیدرو در انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا

به گزارش می متالز، بر اساس این تفاهم‌نامه که با هدف تاسیس صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا امضا شده است، بانک ملت به عنوان خزانه‌دار در گواهی سپرده کالایی ایفای نقش می‌کند.

بر این اساس، مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت سه ماه تعیین شده است و حداقل اوراق معادل یکصد سوت درنظر گرفته می‌شود.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در آیین امضای این تفاهم‌نامه با قدردانی از دست‌اندرکاران ایمیدرو بابت فراهم آوردن مقدمات امضای این تفاهم‌نامه، گفت: خوشحالیم که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان یکی از مشتریان خوب، بزرگ و تاثیرگذار، از عملکرد این بانک رضایت دارد و بانک ملت را به عنوان بانک عامل در پروژه‌های جدید انتخاب می‌کند.

وی با بیان این نکته که ۹۰ درصد تامین مالی اقتصاد کشور به عهده بانک‌هاست، تاکید کرد که رضایت و قدردانی مشتریان بزرگ سبب افزایش انگیزه دست‌اندرکاران بانک برای کار و فعالیت بیشتر می‌شود.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که این بانک به‌طور معمول اقدام‌های نو و ابتکاری انجام می‌دهد، افزود: بانک ملت صندوق سرمایه‌گذاری سکه را حدود ۶ ماه پیش‌راه‌اندازی کرد که تاکنون عملکرد خوبی داشته و در بحث شمش نیز برای نخستین بار است که این صندوق با مشارکت بانک گشایش می‌شود.

بیگدلی اظهار امیدواری کرد که به‌زودی این صندوق به بهره‌برداری برسد و خیر و برکت آن به طرف‌های قرارداد و همچنین کل ملت ایران برسد.

و ضمن اظهار امیدواری نسبت به افزایش همکاری طرف‌ها با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، تاکید کرد: امیدواریم که اقدام‌های مهم‌تری با مشارکت بانک ملت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور و پیشرو در عرصه فناوری اطلاعات و سازمان ایمیدرو به مرحله انجام برسد.

خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری‌های بانک ملت با این سازمان، از عملکرد این بانک اظهار رضایت کرد و افزود: بانک ملت تاکنون همکاری‌های بی‌شائبه ای با سازمان داشته که شایسته قدردانی است.

وی با بیان این نکته که بانک ملت در شرایط سخت اقتصادی کنونی همراهی خود را با تولید به نحو شایسته‌ای نشان داده است، گفت: خوشبختانه یک الگوی همکاری خوبی بین بانک ملت و ایمیدرو تعریف شده است و امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای بسیار مهم برای نخستین بار در کشور با هدف انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا بین دو طرف امضا می‌شود.

عناوین برگزیده