تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۳۹۵۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
توسط عضو شورای شهر تهران مطرح شد؛

چرا محیط زیست در آستانه فصل سرما واحد ۶ کارخانه سیمان تهران را افتتاح کرد؟

می متالز - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجودی‌که صنایع سیمان یکی از صنایع آلاینده پایتخت است محیط زیست استان تهران در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا واحد ۶ کارخانه سیمان تهران را که از کار افتاده بود مجدداً افتتاح کرد.
چرا محیط زیست در آستانه فصل سرما واحد ۶ کارخانه سیمان تهران را افتتاح کرد؟

به گزارش می متالز، حسن خلیل آبادی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران و محیط زیست استان تهران خواست تا نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

وی با بیان این‌که حدود ۴۰ درصد از آلایندگی‌ها مربوط به صنایع آلاینده‌ فعال در اطراف تهران است که در مواقع اضطراری آلودگی هوا این صنایع تعطیل می‌شوند، گفت: یکی از صنایع آلاینده کارخانه سیمان تهران است. این کارخانه علاوه بر تولید آلودگی، منظر و طبیعت شهر را از بین می‌برد و برای جنوب تهران که از نظر آلودگی هوا نسبت به سایر مناطق وضع بدتری داشته و مخاطره‌آمیز است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه هفته گذشته مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران و رئیس محیط زیست شهرری واحد ۶ کارخانه سیمان تهران را که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود را مجدداً افتتاح کرد.

خلیل آبادی اذعان کرد: اگر ۴۰ درصد آلاینده شهر تهران، ری و تجریش مربوط به صنایع آلاینده تهران و اطراف آن است، مدیرکل محیط زیست با چه توجیهی در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا، به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است؟

وی در پایان گفت: براساس ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه شهرداری به شهردار تهران تذکر می‌دهم تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

عناوین برگزیده