تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۳۹۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

اختلاف ۱۰۰هزار میلیارد تومانی فروش خودرو در کارخانه و بازار

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان حاشیه و اختلاف فروش خودرو در کارخانه و بازار طی یک سال گذشته در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
اختلاف ۱۰۰هزار میلیارد تومانی فروش خودرو در کارخانه و بازار

به گزارش می متالز، مصطفی طاهری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: این رقم به اندازه یک پنجم بودجه کشور است و اگر مدیریت می شد و توزیع خودرو ناهوشمندانه انجام نمی‌شد، چنین وضعیتی را نداشتیم.

وی نبود سامانه‌های هوشمند اطلاعات را مشکلی اساسی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: امروز امور همچنان به شیوه سنتی انجام می شود و با این روش مدام در مشکل خواهیم بود.

طاهری به موضوع کسری بودجه و تورم ناشی از آن در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم ولی عملکرد و رویکرد ما گاها متناسب با شرایط نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زمانی که رهبر معظم انقلاب شعار اقتصاد مقاومتی دادند، مجلس و دولت این موضوع را جدی می گرفتند و اقتصاد مقام می‌شد، امروز این تکانه ها را نداشتیم.

وی اظهار داشت: مجلس و دولت در حوزه اقتصاد و معیشت طی این هفته چند کار انجام دادند که یکی از آنها تهاتر در خصوص ارز صادرات است که امکان تهاتر ارز به جای سامانه نیما، در واردات انجام شود و این موضوع در مورد نفت نیز مد نظر قرار گرفته است.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص)، اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه نشان می‌دهد ما در عمق اروپا و در داخل بدنه مردمی آن، نفوذ داریم و رصد واکنش ها نسبت به پیام رهبری نیز موید این موضوع است.

حجت الاسلام مهدی باقری، دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت تکریم مردم و ارباب رجوع در دستگاه‌های اداری و اجرایی تاکید کرد و گفت: در این روزها که فشار اقتصادی در جامعه زیاد شده، بیشترین فشار روی مردم محروم است.

وی به لزوم بازنگری در خدمت رسانی برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: خدماتی که ارائه می شود خوب است ولی باید تلاش کنیم بهتر نیز بشود.

عناوین برگزیده