تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۳۹۶۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بی اچ پی رشد 7 درصد تولید سنگ آهن را اعلام کرد

می متالز - گروه بی اچ پی از افزایش 7.2 درصدی تولید سنگ آهن در سه ماهه اول سال خبر داد که کمی بیشتر از انتظارات بوده است. این رشد تولید ناشی از تقاضای پایدار چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده اصلی ترین ماده اولیه تولید فولاد در جهان است.
بی اچ پی رشد 7 درصد تولید سنگ آهن را اعلام کرد

به گزارش می متالز، در حالی که جهان با پیامدهای ناشی از همه گیری کرونا ویروس دست به گریبان است، معدنکاران اصلی امیدوارند اقدامات محرک کامودیتی ها از سوی پکن، یک بازگشت اقتصادی برای چین ایجاد نماید.

بزرگ ترین معدنکار جهان در سه ماهه منتهی به سپتامبر بالغ بر 74 میلیون تن سنگ آهن در غرب استرالیا تولید کرد، درحالی که در مدت مشابه سال قبل تولید آن 69 میلیون تن بوده و کمی بالاتر از برآوردهای UBS یعنی 73.5 میلیون تن می باشد.

با این حال بی اچ پی گفته که تولید سنگ آهن در سه ماهه منتهی به دسامبر تحت تاثیر اقداماتی مرتبط با پروژه های Mining Area C و South Flank در غرب استرالیا قرار خواهد گرفت. پیش بینی این شرکت برای کل سال نیز تولید 276 تا 286 میلیون تن سنگ آهن می باشد که بدون تغییر نگه داشته شده است.

گروه مالی و کارگزاری Jefferies که یک شرکت خدمات مالی است در یادداشتی مطرح کرد: پروژه های بی اچ پی در مسیر درستی قرار دارد و این شرکت در حال تامین گزینه های رشد بخش مس و نیکل است.

برای مس، گسترش 2.46 میلیارد دلاری پروژه Spence در شیلی در سه ماهه ژانویه 2021 به اولین تولید خود می رسد، اما پروژه توسعه ای 2.5 میلیارد دلاری Olympic Dam واقع در جنوب استرالیا پس از انجام عملیات حفاری طولانی، نشان دهنده غیر اقتصادی بودن این پروژه می باشد.

تولید زغال متالورژی این شرکت با 5 درصد افزایش همراه شده و به 10 میلیون تن رسید درحالی که تولید زغال حرارتی کاهش 17 درصدی داشته است. این معدنکار گفت: در حال بررسی هرگونه تاثیر احتمالی ناشی از محدودیت های واردات زغال به چین است.

هزینه های پروژه پتاس Jansen در کانادا که تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در آن در اواسط 2021 اتخاذ خواهد شد حدود 272 میلیون دلار افزایش یافته هر چند چالش های موجود در پوشش شفت های معدن و همچنین پاسخ متقابل به COVID-19، هزینه های کلی را به 3 میلیارد دلار رسانده است.

هفته گذشته، ریوتینتو هشدار داد که رشد مجدد موارد ابتلا به کرونا باعث به خطر افتادن رشد اقتصاد جهانی شده و تولید فولاد در خارج از چین را به شدت کاهش داده است.

عناوین برگزیده