تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۳۹۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به‌زودی انجام می‌شود

ورود «فولاد صنعت بناب» به جمع شرکت‌های بورسی

می متالز - شعار جهش تولید و ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در مجتمع فولاد صنعت بناب در سال ۱۳۹۹ محقق شده است. مجتمع فولاد صنعت بناب به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم تابعه گروه مالی گردشگری در حال حاضر با توان تولید سالانه بیش از دو میلیون تن انواع محصولات فولادی و با به‌کارگیری بیش از ۱۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم نقش مؤثری در اقتصاد و اشتغال کشور دارد.
ورود «فولاد صنعت بناب» به جمع شرکت‌های بورسی

به گزارش می متالز، مجتمع فولاد صنعت بناب در شمال غرب کشور با قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک و مناسب برای تولید و عرضه محصول به کشورهای همسایه، توان تولید بیش از دو میلیون تنی در قالب واحدهای ذوب، ریخته‌گری قوس و القایی و ۷ خط‌نورد توانسته محصول باکیفیت مطابق استاندارهای جهانی در قالب سبد کامل محصولات فولادی را ارائه دهد. این مجتمع فولادی همچنین در ماه‌های اخیر اقدام‌های لازم را برای ورود به بازار سرمایه انجام داده است و در آینده نزدیک به جمع شرکت‌های بورسی خواهیم پیوست.

 

عملکرد فولاد بناب در نیمه نخست سال‌جاری

بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب به تشریح عملکرد نیمه نخست سال‌جاری این مجموعه، افزایش تولید، حضور پررنگ در بازارهای داخلی و خارجی، ایجاد طرح‌های توسعه‌ای، عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و صیانت از نیروی انسانی در مدت‌زمان شیوع بیماری کرونا در این مجتمع پرداخت.  شهیر در این گفت‌وگو افزایش تولید و ثبت رکوردهای جدید از بدو تاسیس در سال ۱۳۹۹را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری باوجود مشکلات عدیده اعم از تامین مواد اولیه، مشکلات نقدینگی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، قادر شده‌ایم به این مشکلات فائق آمده و در جهت رشد و افزایش تولید گام برداریم و ثبت مکرر رکورد جدید تولید در واحدهای ذوب و نورد و درمجموع را داشتیم. درنهایت شاهد افزایش ۴۰درصدی تولید محصولات فولادی و رسیدن به عدد ۳۶۰هزار تن در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال قبل  بوده‌ایم که به‌تبع آن افزایش فروش و حضور پررنگ‌تر در بازار را نیز تجربه کرده‌ایم. همچنین از این میزان تولید در نیمه نخست سال‌جاری بیش از ۲۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی را صادر کرده‌ایم.

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره این مجتمع توجه ویژه به توسعه این واحد تولیدی و ایجاد طرح‌های جدید را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال، مطالعات نهایی و انجام کارهای زیربنایی طرح‌های جدید توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفت که عبارتند از واحد فولادسازی جدید، توسعه فولادسازی شاهین، ایجاد اکسیژن پلنت و طرح تولید فروآلیاژها که در این زمینه اطلاعات و گزارش تکمیلی در روزهای آتی ارائه خواهد شد. مجموع این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون یورو در دست اقدام برای اجرایی شدن است و ماحصل آن توسعه همه‌جانبه مجموعه فولاد بناب، ایجاد اشتغال جدید و پایدار و توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود.

وی از اصلاحات و اقدامات اساسی در جهت حضور این شرکت در بورس نیز خبر داد و افزود: به‌منظور حضور شرکت فولاد صنعت بناب در بورس اقدامات مؤثری در چند ماه اخیر صورت گرفت و اصلاحات لازم در فرآیندهای مالی و بازرگانی شرکت‌های تابعه این مجتمع انجام شد تا مقدمات ورود به بورس را فراهم کنیم و در آینده نزدیک به جمع شرکت‌های بورسی خواهیم پیوست.

 

مسوولیت‌های اجتماعی در فولاد بناب

مدیرعامل فولاد صنعت بناب در ادامه به مسائل محیط‌زیستی و مسوولیت‌های اجتماعی این مجتمع صنعتی اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش آلایندگی و حفظ محیط‌زیست با افزایش میزان استفاده از آهن‌اسفنجی در کوره‌های ذوب قوس به مقدار ۹۸ درصد و در کوره‌های القایی به میزان ۷۵ درصد، رژیم مصرفی مواد اولیه در بخش فولادسازی را تغییر دادیم که به میزان قابل‌توجهی از آلودگی حاصل از مصرف قراضه کاهش یافت. در خصوص میزان اندک مصرف قراضه هم بازنگری‌های لازم در تامین قراضه مرغوب و فرآوری بهینه آن صورت گرفت که درنهایت با همکاری‌های مستمر و تنگاتنگ با سازمان محیط‌زیست و استفاده از نظرات کارشناسی در جهت اصلاح سیستم‌های جمع‌آوری دود و غبار و برنامه‌ریزی برای تکمیل و تجهیز سیستم موجود و ایجاد امکانات جدید صورت پذیرفته است.

شهیر در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی، کلنگ‌زنی پروژه و آغاز ساخت استخر ویژه کارگران مجتمع فولاد صنعت بناب را در نیمه نخست سال‌جاری در این شهرستان شاهد بودیم که این مجموعه رفاهی ورزشی در خدمت مردم شریف بناب خواهد بود. همچنین مشارکت در طرح ملی رزمایش کمک مومنانه را داشته‌ایم و به‌منظور کمک به اقشار آسیب‌دیده از بحث کرونا حدود ۵۰۰ بسته غذایی با همکاری ستاد رزمایش کمک مومنانه شهرستان بناب به اجرا درآمده و توزیع شد.

وی سرمایه‌های انسانی را از ارزشمندترین دارایی‌های این مجموعه فولادی عنوان کرد و گفت: چرخ صنعت و اقتصاد کشور به دست توانمند نیروی انسانی و کارگران زحمتکش می‌چرخد و توجه ویژه به نیروی انسانی در جهت حفظ و صیانت حقوق آنها  را از اولویت‌های اصلی خود می‌دانم.

عناوین برگزیده