تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۳۹۶۷۰

۵ دانشگاه برتر معدن در جهان را بشناسید

می متالز - در سال ۲۰۲۰ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی بر اساس نظام رتبه‌بندی کیو اس (QS) منتشر شد در این لیست پنج دانشگاه استرالیا در بخش مهندسی مواد معدنی و معدنی قرار گرفته اند.
۵ دانشگاه برتر معدن در جهان را بشناسید

به گزارش می متالز، رتبه‌بندی دانشگاه‌‌های برتر دنیا بر اساس معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد. رتبه‌بندی‌ها می‌تواند براساس کیفیت و متغیر‌های شاخص‌های موجود انجام شود. از جمله این معیارها می‌توان به آمارهای تجربی، برآوردهای مربوط به مدرسین و اساتید، بورسیه‌‌ها و فاند‌ها، دانشجویان، داوطلبان ورود به دانشگاه و برخی موارد دیگر اشاره کرد. برخی از رتبه‌بندی‌ها نیز بر اساس نحوه پذیرش و ورود دانشجویان به دانشگاه صورت می‌گیرد ما در گسترش نیوز نگاهی انداخته‌ایم به این پنج دانشگاه برتر در حوزه معدن، با گسترش نیوز همراه باشید:

استرالیا بعنوان یکی از کشورهای مهم جهان در زمینه فعالیت‌های معدنی شناخته می‌شود و هیچ جای تعجب نیست که دانشکده‌های استرالیا در سال‌های متوالی در این لیست قرار گرفته اند. در رتبه‌بندی QS امسال دانشکده معادن کلرادو امریکا در جایگاه نخست قرار گرفت و دانشگاه کرتین مقام دوم جهانی را کسب کرد و دانشگاه‌های استرالیای غربی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند و موناش به ترتیب در جایگاه‌های سوم، چهارم، پنجم و هفتم قرار گرفتند.

 

دانشگاه کرتین

دانشگاه-کرتین

پروفسور جان کوردری رئیس دانشگاه کرتین، مهم‌ترین بخش دانشگاه کرتین را «تحقیقات با کیفیت، سطح همکاری بالا در بخش صنعت، تعهد داشتن در تمام زمینه‌های تحصیلی ، توانایی این دانشگاه جهت ایجاد اشتغال ۹۳٪ برای دانشجویان مهندسی معدن» اعلام کرد.

این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از معادن بزرگ  استرالیا، از جمله معادن سنگ آهن در پیلبارا دیدن کنند که برای کسب مهارت‌های عملی بسیار کاربرد دارد.

کوردری می‌گوید: بیشتر دوره مهندسی معدن ما در پردیس کالگورلی کرتین تدریس می‌شود، اما دانشجویان این فرصت را دارند که در قلب مشهورترین شهر معدنی استرالیای غربی تحصیل کنند و خود را با صنایعی که در آن می خواهند فعالیت می‌کنند، آشنا سازند.

 

دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه-استرالیای-غربی

پروفسور جان دل، رئیس اجرایی دانشکده مهندسی و علوم ریاضی، رتبه‌بندی دانشگاه استرالیای غربی (UWA) در زمینه مشارکت با اعضای صنعت را اعلام کرد و گفت: چنین همکاری امکان درک مداوم تحولات و نیازهای زمان واقعی را فراهم می‌کند.

دل می‌گوید: "ساختار درجه منحصر به فرد UWA امکان ایجاد یک گزینه جدید و چابک را فراهم کرده است، و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا هم مهندسی معدن و هم علوم داده را با هم بخوانند." "این امر گزینه‌های شغلی آنها را گسترش می‌دهد و مهارت‌های اساسی را برای انقلاب دیجیتال فعلی و آینده فراهم می‌کند."

 

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه-نیو -ساوت -ولز

پروفسور کانبولات، رئیس دانشکده مهندسی مواد معدنی و منابع انرژی در دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)، پر رنگ کردن فناوری را نقش مهمی در نحوه ارائه یک برنامه مدرن استخراج می‌داند. در UNSW، سیستم‌های دیجیتالی مهار می‌شوند تا دانشجویان بتوانند از هر مکان و هر زمان به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند

وی می‌گوید: "دوره‌های ما مستقیماً به صنعت معدن مرتبط است، زیرا بودجه تحقیقاتی قابل توجهی داریم که بیشتر توسط این صنعت حمایت می‌شود. از آنجا که ما درگیر تحقیقات صنعت محور هستیم، آنچه را که ما آموزش می‌دهیم آخرین نسخه دانش و فناوری است، به همین علت برنامه درسی ما با توجه به الزامات همیشه در حال تغییر است.

کانبولات می‌گوید: تمام مهارت‌های مورد نیاز بیشتر مهندسان معدن بر دانش مهندسی و مهارت‌های فنی و همچنین کاربرد عملی این مهارت‌های جدید متمرکز است. این مجموعه مهارت‌ها شامل درک تاثیر معدن بر اقتصاد، تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی، رباتیک و اتوماسیون است.

 

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه-کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند (UQ) با توجه به قرار گیری در کنار حوضه‌های بوون، سورات و گالیل، یکی از بهترین مکان‌های دانشگاهی معدن در جهان است. به همین علت، دانشجویان می‌توانند با بازدید از مکان‌های کاری برخی از فعال‌ترین سایت‌های معدن در کشور را از نزدیک مشاهده کنند.

با این حال، پروفسور راس مک آری، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و معدن در UQ تدریسی را که به صنعت درحال تغییر وابسته باشد را یک چالشی اساسی می‌داند.

اخیراً یک بررسی ۱۸ ماهه برای انطباق با این جو صنعت جدید انجام شد و منجر به این تصمیم شد که دانشجویان ابتدا اصول مهندسی را یاد بگیرند و بعد به فعالیت در حرفه مدنظر بپردازند. مک آری می‌گوید، این ساختار منحصر به فرد یکی از دارایی هایی است که برنامه UQ را از دیگر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.

وی توضیح می‌دهد: یک نکته خوب در مورد این مدل جدید برنامه درسی این است که به ما امکان می‌دهد مهارت‌های اصولی معدن را به مهندسانی را که چند سال در این حرفه هستند آموزش دهیم.

 

دانشگاه موناش

دانشگاه-موناش

دکتر حسین معصومی، رئیس مهندسی منابع در دانشگاه موناش، می‌گوید که یکی از اصلی‌ترین مزایای برنامه استخراج موناش ساختار یکپارچه آن با سایر رشته‌ها از جمله انرژی‌های پاک، زیست محیطی و تجدیدپذیر است - که به گفته وی منجر به یک برنامه سازگارتر می‌شود.

وی می‌گوید: همسویی انرژی‌های تجدیدپذیر و منابع معدنی، نقطه قوت اصلی ما در سطح کلان ملی است.

این دانشگاه همچنین دارای یک کمیته مشاوره صنعت (متشکل از نمایندگان صنعت از شرکت‌های معدنی) است، که سبب می‌شود دانشگاه با هر گونه تغییر در صنعت معدن همراه شود.

معصومی می‌افزاید: تقریباً هر فعالیت علمی یا عملی ممکن است همانند فرآیند استخراج در دسترس دانشجویان ما باشد. "ما معتقدیم مهندسی معدن بیشتر یک برنامه جامع عملی است که دانشجویان باید به طور مداوم در آن حضور داشته باشند، که می توان به سفرهای میدانی، دوره‌های کارآموزی، شرکت در سخنرانی‌های و کنفرانس‌ها مروبط به صنعت معدن اشاره کرد.

عناوین برگزیده