تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۳۹۶۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاملات سنگ آهن چین در انتظار نتیجه مذاکرات برنامه پنج ساله این کشور است

می متالز - قیمت سنگ آهن چین در بازارهای آتی و بازارهای دریایی به دلیل کاهش نقدینگی در روز 26 اکتبر کاهش بیشتری داشته است ، در حالی که بازار منتظر است تا جهت مشخصی از چهاردهمین دوره برنامه پنج ساله چهارم چین پدیدار شود.
معاملات سنگ آهن چین در انتظار نتیجه مذاکرات برنامه پنج ساله این کشور است

شاخص سنگ آهن چین

سنگ آهن ۶۲ درصد چینگدائو: ۱۱۴٫۶۳ دلار در هر تن ، کاهش ۰٫۹۷ دلاری در هر تن کاهش

سنگ آهن ۵۸ درصد چینگدائو: ۱۰۸٫۴۷ دلار در هر تن ، کاهش ۰٫۶۲ دلاری در هر تن کاهش

 

بازارهای کلیدی سنگ آهن چین

منابع گفتند که فعالیت بازرگانی در بازار فیزیکی محدود شده است، زیرا بازار تحت تاثیر بحث دولت چین در مورد برنامه پنج ساله چهاردهم برای توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده است، که در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اکتبر انجام می شود. یک منبع بازرگانی در شانگهای گفت که بازار آرام است ، فقط چند خریدار در بازار هستند، در حالی که اکثر شرکت کنندگان با پایان یافتن مذاکرات، معاملات خود را متوقف کرده بودند و انتظار داشتند جهت گیری بازار واضح باشد.

جدا از وقفه ای که ناشی از بحث برنامه پنج ساله بود، اصول کاهشی هنوز قیمت ها را کاهش می دهد و یک منبع تجاری در جنوب چین گفت که اگرچه این نشست توجه بازار را به خود جلب کرده بود، اما روند ضعیف ناشی از موجودی زیاد بنادر، همراه با محدودیت های تانگشان و نگرانی در مورد عرضه سنگ آهن در آینده، از عوامل اصلی پایین آوردن قیمت ها بودند.

قرارداد معاملات آتی سنگ آهن در ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) روند کاهشی خود را ادامه دهد، و در پایان افت ۱٫۴ درصدی نسبت به قیمت پایانی داشته باشد. در همین حال ، قرارداد مبادله سنگ آهن نوامبر در بورس سنگاپور (SGX) در جلسه بعد از ظهر بیش از ۱ دلار در هر تن کاهش یافت، اما پس از بسته شدن DCE در ساعت ۳ بعد از ظهر دوباره بازار برگشت.

 

نقل قول روز

منبعی در سنگاپور گفت:” معاملات اخیر سنگ آهن کم بوده است، بنابراین تشخیص اینکه روند پیش بینی صعودی یا نزولی است، کم است. این بدان معنی است که فعالان بازار قبل از تصمیم گیری خود می توانند منتظر برنامه پنج ساله چین باشند. “یک منبع کارگزار در سنگاپور گفت. ریوتینتو، مرکز تجارت سنگ آهن پکن (Corex) 170000 تن سنگ آهن را با قیمت ۱۱۱٫۹۵ دلار به ازای هر تن معامله کرد. Corex 90000 تن سنگ آهن ۶۵ درصدی را با قیمت ۱۳۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر ارائه داده است.

 

قیمت سنگ آهن چین در بندر

در شهر چینگدائو و لیان یونگانگ سنگ آهن به میزان ۸۴۰-۸۵۰ یوان به ازای هر wmt معامله شد، در حالی که هفته گذشته قیمت آن ۸۵۵-۸۶۸ یوان بوده است. آخرین محدوده معادل حدود ۱۱۶-۱۱۸ دلار در هر تن در بازار دریا است.

 

بورس کالا در دالیان چین

معاملات آتی سنگ آهن در ژانویه با قیمت ۷۶۰٫۵۰ یوان (۱۱۴ دلار) هر تن بسته شد، که نسبت به قیمت قبلی ۱۱ یوان در هر تن کاهش داشته است.

عناوین برگزیده