تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۳۹۸۴۸

اختصاص ۴۰هکتار از شهرک کاوش به شرکت های دانش بنیان برگزیده

می متالز - رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شهرک تحقیقاتی کاوش از آماده شدن زیرساخت‌های موردنیاز برای استقرار شرکت های دانش بنیان برگزیده در فاز پیشرو این شهرک تحقیقاتی در قالب ۱۴ واحد مستقل تکمیل شده خبر داد.
اختصاص ۴۰هکتار از شهرک کاوش به شرکت های دانش بنیان برگزیده

به گزارش می متالز، محسن صالحی‌نیا که در پی نشست روز گذشته وزیر صمت با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه تجاری‌سازی ایده های فناورانه از شهرک تحقیقاتی ۱۰۰ هکتاری ایدرو در استان البرز بازدید می‌کرد، نقش ایدرو در بهم رسانی بخش تولید با شرکت‌های دانش‌بنیان را کلیدی برشمرد و گفت: ۴۰ هکتار از این شهرک تحقیقاتی طبق برنامه کلی برای استفاده چرخشی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده که در سطوح بلوغ فناورانه رتبه های ۷ تا ۹ (TRL7_9 ) را دارا باشند از سوی این سازمان در نظر گرفته شده‌است.

‏ وی اولویت سازمان های توسعه ای را پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای سطح بلوغ فناوری بالا بیان کرد و گفت: ایدرو با این شرکت ها که مراحل تحقیقات فناورانه و ایده تا نمونه سازی محصول را با موفقیت گذرانده اند ، برای مراحل تجاری سازی محصولات و تولید انبوه صنعتی از طریق مشارکت و الگوهای حمایتی در بستر شهرک تحقیقاتی کاووش همکاری می کند.

صالحی‌نیا نقطه عطف رسوخ و توسعه محصولات فناورانه در محیط تولید و صنعت را موفقیت در مرحله توسعه و تجاری سازی و تطابق مزیت های نمونه های فناورانه (Scale Up) دانست و افزود اگر فرایند صنعتی سازی و تولید انبوه این نمونه ها هم از بعد توجیه اقتصادی و هم تطابق با محیط تولید مهیا شود شاهد رسوخ دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در پیکره صنعت خواهیم بود.

در این دیدار علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ طالقان و نظر آباد در مجلس شورای اسلامی عزم و آمادگی مقامات استانی برای همگامی و تعامل حداکثری در مراحل تکمیل زیرساخت‌ها و تامین اراضی مورد نیاز فاز توسعه شهرک کاوش را جدی عنوان کرد.

همچنین محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو گزارشی از روند تکمیل تاسیسات زیربنایی و پروژه‌های فاز پیشرو را ارائه نمود.

عناوین برگزیده