تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۳۹۹۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

موافقت اتحادیه اروپا با ادغام پژو و فیات - کرایسلر

می متالز - دو گروه خودروسازی فیات - کرایسلر و پژو-سیتروئن قرار است مجوز اتحادیه اروپا را برای توافق ادغام خود به ارزش ۳۸ میلیارد دلار دریافت کنند تا به این صورت، چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شود.
موافقت اتحادیه اروپا با ادغام پژو و فیات - کرایسلر

به گزارش می متالز، این خبر را منابع آگاه نزدیک به دو شرکت اعلام کردند. این در حالی است که هردوی این خودروسازان در تلاش هستند تا به چالش دوگانه تامین سرمایه تولید خودروهای پاک و نیز پاندمی کرونا پاسخ مناسب دهند.

چراغ سبز کمیسیون اروپا می‌تواند خلق شرکت استلانتیس را عملی کند؛ گروه خودروسازی که می‌تواند از فروش پیکاپ‌های رم و شاسی‌بلندهای جیپ در ایالات‌متحده سودهای هنگفتی به دست آورد و بخشی از آن را به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه خودروهای پاک در اروپا و چین اختصاص دهد.

ادغام تمامی سهام این دو شرکت که در سال گذشته اعلام شد، برندهایی نظیر فیات، جیپ، دوج، رم، مازراتی را با پژو، اوپل و دی‌اس متحد می‌کند؛ درحالی‌که می‌تواند سالانه تا پنج میلیارد دلار از هزینه‌های دو خودروساز را بدون نیاز به تعطیلی هیچ‌ کارخانه‌ای کاهش دهد.

کمیسیون اروپا و خودروساز ایتالیایی-آمریکایی فیات-کرایسلر از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کردند. سخنگوی پژو نیز به‌سرعت به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

پژو همچنین برای کاهش نگرانی رقبا پیشنهاد داده است تا شرکت رقیب خود یعنی تویوتا موتور را تقویت کند؛ خودروساز ژاپنی که دارای یک کارخانه مشترک تولید ون با پژو است.

فیات‌-کرایسلر و پژو-سیتروئن همچنین در برخی از شهرهای خاص به نمایندگی‌های خود اجازه می‌دهند تا خودروهایی را برندهای رقیب تعمیر کنند. منابع آگاه گفته‌اند که این دو خودروساز نیازی نداشتند تا برای توجیه و استدلال ادغام با یکدیگر دست به دامن شیوع کرونا شوند؛ چراکه تصمیم اتحادیه اروپا برای صدور مجوز این ادغام تا پایان سال و پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده در تاریخ دوم فوریه اعلام می‌شود.

دو شرکت ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند در فصل نخست سال 2021 ادغام خود را تکمیل کنند. چالش تولید خودروهای برقی به دلیل شیوع پاندمی کرونا به امری پیچیده‌تر از گذشته بدل شده است. در ماه گذشته، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن مفاد توافق خود را بازنویسی کردند تا از نقدینگی خود محافظت کنند و همچنین هدف تعیین‌شده برای کاهش هزینه خود را به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا، افزایش دهند.

دو شرکت تاکید کرده‌اند که 40 درصد از صرفه‌جویی در هزینه‌ها در بخش هزینه‌های مربوط به محصولات، 40 درصد دیگر در خریدها و 20 درصد نیز در دیگر بخش‌ها نظیر بازاریابی، لجستیک و فناوری اطلاعات خواهد بود.

عناوین برگزیده