تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۶۱۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

سرعت‌گیر‌های پیش‌روی "بورس"

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار تا حدود اردیبهشت ماه رشد خواهد داشت اما؛ در این بین چند سرعت‌گیر داریم، گفت: تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها به دلیل نزدیک شدن به پایان سال یکی از این سرعت‌گیر‌ها است.
سرعت‌گیر‌های پیش‌روی "بورس"

سرعتگیر‌های پیش روی بورس

به گزارش می متالز، عرفان هودی درباره نوسان و افزایش عرضه در روز گذشته بازار اظهار کرد: با توجه به تغییر دامنه نوسان و شوکی که به بازار در هفته گذشته وارد شد و اثر آن در معاملات روز شنبه مشاهده شد این اتفاق قابل پیش‌بینی بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: شوک مثبتی که به بازار وارد شد موجب شد از هفته گذشته بازار با یک‌روند صعودی همراه باشد و بسیاری از سهامداران سود ۱۰ تا ۱۵ درصدی دریافت کردند و طبیعتاً با توجه به عدم اطمینانی که همچنان در بازار وجود دارد پس از چند روز روند صعودی بازار با اُفت مواجه می‌شود و این روند از بهمن‌ماه در حال تکرار است.

وی گفت: با این اتفاقاتی که صورت گرفت سهامداران پس از کمی سود از برخی سهام خارج و به سمت سهام دیگر می‌روند.

هودی با اشاره به تغییرات دامنه نوسان بیان کرد: بزرگ‌ترین عیب دامنه نوسان نامتقارن این است که صف‌های فروش طولانی‌تر می‌شود و سهامی که قیمت آن‌ها بالاتر از ارزندگی شرکت است برای اصلاح مدت‌زمان طولانی نیاز دارند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از نکات مثبت دامنه نامتقارن جلوگیری از ریزش بازار است و به‌عنوان محرکی برای بازار می‌تواند عمل کند.

وی تصریح کرد: با شرایط فعلی بازار باید پس از چند روز روند صعودی بازار باید در انتظار ریزش باشیم و این روند تکرار خواهد شد.

هودی گفت: یکی از محرک‌هایی که می‌تواند مانع ریزش بورس و افزایش شاخص شود نرخ دلار و موضوعات سیاسی است.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: سهامداران باید بر اساس استراتژی شخصی خود اقدام به خریدوفروش سهام کنند و اگر استراتژی کوتاه‌مدت دارند آن را به بلندمدت تغییر و از نوسان گیری بپرهیزند.

وی بابیان اینکه بازار تا حدود اردیبهشت‌ماه رشد خواهد داشت، اما دراین‌بین چند سرعت‌گیر داریم، تأکید کرد: به دلیل نزدیک شدن به انتهای سال و تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها عرضه و فروش در پایان سال زیاد خواهد شد همچنین سال مالی بسیاری از شرکت‌ها ۲۹ اسفندماه است و برای اینکه سود شناسایی کنند ناچارند برخی از سهام را در بازار بفروشند.

عناوین برگزیده