تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۶
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۱۶۱۳۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پس از گذشت چهار سال از کلنگ‌زنی؛

کارخانه آهک دزک تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی طرح کارخانه آهک دزک در شهرستان کیار، گفت: این طرح پس از گذشت چهار سال تنها 10.6 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کارخانه آهک دزک تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، بهنام خسروی با اشاره به روند اجرایی طرح کارخانه آهک دزک در شهرستان کیار، اظهار کرد: از زمان کلنگ‌زنی این طرح حدود چهار سال زمان می‌گذرد و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح نزدیک به ۱۰.۶ درصد است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقرر بود این طرح پس از کلنگ‌زنی در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله به بهره‌برداری برسد، اما این طرح به دلیل مشکلات اجتماعی از برنامه زمان‌بندی عقب است.

وی  با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار طرح کارخانه آهک دزک غیربومی است، افزود: این شخص هیچ‌گونه تسهیلات دولتی دریافت نکرده و این طرح را با هزینه شخصی اجرا می‌کند، قرار بود این طرح برای ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

خسروی بیان کرد: یکی از مشکلات عمده بر سر راه سرمایه‌گذار طرح کارخانه آهک دزک، تامین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز است که متاسفانه همکاری لازم توسط مردم با این سرمایه‌گذار برای تملک اراضی مورد نیاز برای خطوط انتقال صورت نگرفته است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: چند جلسه شورای تامین برای حل مشکلات سرمایه‌گذار طرح کارخانه آهک دزک در شهرستان کیار برگزار شده است، اما این مشکلات هم‌چنان پابرجاست.

عناوین برگزیده