تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۶۱۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا با ۰.۲۱ درصد رشد به ۱۷۹۰ دلار رسید

می متالز - قیمت جهانی هر اونس طلا امروز (چهارشنبه 27 بهمن‌ماه) با 0.21 درصد کاهش به 1790دلار و 63 سنت رسید.
قیمت جهانی طلا با ۰.۲۱ درصد رشد به ۱۷۹۰ دلار رسید

به گزارش می متالز، به نقل از رویترز درحالی‌که افزایش سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و تقویت دلار سبب کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه برای پنجمین جلسه متوالی شاهد تداوم روند کاهشی خود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۱۷۹۰ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۷۹۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «سرمایه‌گذاران شاهد افزایش سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار هستند و تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری بیشتر در بازار طلا ندارند، زیرا باتوجه‌به در راه بودن بسته محرک مالی و ترمیم اقتصاد احتمال افزایش بیشتر سوددهی اوراق قرضه وجود دارد.»

وی افزود: «در کوتاه‌مدت قیمت طلا احتمالا کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.»

میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا به بالاترین رقم از اواخر فوریه ۲۰۲۰ رسیده، و شاخص دلار از پایین‌ترین رقم‌های ۳ هفته اخیر فاصله گرفته است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری در هفته‌های آتی است تا بتواند ضمن پرداخت چک‌های یارانه ۱۴۰۰ دلاری به شهروندان میزان مقرری‌های بیکاری را نیز بالا ببرد.

تقویت نرخ تورم سبب افزایش قیمت طلا می‌شود، اما درعین‌حال سوددهی اوراق قرضه را نیز بالا می‌برد که به نوبه خود می‌تواند به بالارفتن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا کمک کند.

اما به گفته آوتار ساندو، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه فیلیپ فیوچرز: «اصلاح قابل‌توجه قیمت‌ها در بازار طلا به دلیل نوسانات کوتاه‌مدت را می‌توان به‌عنوان فرصتی برای خرید بیشتر نیز دید.» سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژانویه فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند.

عناوین برگزیده