تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۶۱۴۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تذکر کتبی حسین زاده به وزیر صمت درخصوص افزایش قیمت سیمان در جنوب فارس

می متالز - نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وزیر صمت درخصوص کمبود سیمان در جنوب فارس و افزایش قیمت آن تذکر داد.
تذکر کتبی حسین زاده به وزیر صمت درخصوص افزایش قیمت سیمان در جنوب فارس

به گزارش می متالز، حسین حسین‌زاده طی ان تذکر کتبی نوشته است:

پیمانکاران جنوب استان فارس در هفته‌ها و ماه‌های گذشته با کمبود سیمان و افزایش قیمت آن مواجه شده‌اند. از این رو روند انجام پروژه‌ها و ساخت و سازها با کندی و بی‌نظمی روبرو شده است.

بخش زیادی از تولیدات کارخانه سیمان لارستان که سیمان سفید است، صادر می‌شود و نقش آن‌چنانی در تامین نیازهای منطقه ندارد. میزان تولیدات کارخانه‌ لامرد نیز پاسخگوی نیاز منطقه نیست. کارخانه هرمزگان هم به دلیل تعمیرات و بازآمادسازی تجهیزات، نیمه‌تعطیل است. تولیدات محدود کارخانه سیمانِ داراب نیز بیشتر در شمال استان فارس توزیع می‌شود.

وضعیت این کارخانه‌ها و عدم مدیریت صحیح موجب شده تا قیمت سیمان در منطقه سلیقه‌ای، خارج از عرف و نجومی باشد و بازار مصالح ساختمانی را دچار تنش کند. همچنین این شرایط باعث شده تا تعداد زیادی از کارگران روزمزد بیکار شوند.

ادامه یافتن این وضعیت به تهدیدی اجتماعی در منطقه تبدیل خواهد شد. لازم است مشکل پیش آمده را برطرف سازید و از پدید آمدن آسیب‌های بیشتر جلوگیری نمایید.

عناوین برگزیده