تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۶۱۵۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاون وزیر نیرو: آمادگی صادرات برق به افغانستان را داریم

می متالز - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: آمادگی لازم برای تقویت خطوط و صادرات برق به افغانستان را داریم.
معاون وزیر نیرو: آمادگی صادرات برق به افغانستان را داریم

معاون وزیر نیرو: آمادگی صادرات برق به افغانستان را داریم

به گزارش می متالز، محسن بختیار شامگاه سه‌شنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی از مجوزهای مأخوذه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان خبر داد و بر آمادگی این وزارتخانه برای صادرات برق به کشور همسایه تاکید کرد.

وی ادامه داد: آب از اولویت‌های این استان است که باید به نحو احسن تامین شود.

معاون وزیر نیرو از اجرای طرح فاضلاب به عنوان راهکاری برای تامین آب جایگزین یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در این زمینه است و نخستین وام بانک توسعه اکو برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب به این منطقه اختصاص یافت.

وی موضوع تامین آب حوزه روستایی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: از سازمان برنامه و بودجه کشور مجوزهای لازم را گرفته‌ایم تا بتوانیم از ماده ۵۶ برای تامین ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور توسعه آب روستایی استفاده کنیم.

بختیار به ذخایر زغال‌سنگ خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: اولین نیروگاه زغال‌سنگ کشور در این منطقه در حال اجراست.

درخواست همراهی وزارت نیرو برای صادرات برق به افغانستان

استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست همراهی وزارت نیرو با برنامه‌های استان در راستای صادرات برق به افغانستان را خواستار شد.

حمید ملانوری مرز را یکی از فرصت‌های بسیار مطلوب خراسان ‌جنوبی برشمرد و گفت: ماهیرود از مرزهای فعال کشور طی یک سال گذشته بوده است و به جهت مرز مشترک گسترده با کشور افغانستان، تمایل به فعال شدن دیگر مرزهای استان داریم.

وی از پیگیری‌های صورت گرفته در راستای بازگشایی مرز یزدان گفت و اظهار داشت: افغانستان در بازگشایی مرزها به دنبال منافعی است و یکی از این منافع، تامین برق است که چنانچه ما بتوانیم شرایط را برای صادرات برق به این کشور مهیا کنیم، گامی در راستای بازگشایی مرز یزدان برداشته‌ایم.

وی خراسان جنوبی را استانی پهناور خواند که خدمات دادن به جمعیت پراکنده آن، پرهزینه است.

استاندار خراسان جنوبی به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه توزیع خدمات در استان پرداخت و گفت: با وجود همه کارهای خوبی که صورت گرفته، هنوز در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستیم که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به زمستان بدون باران امسال افزود: تامین تانکر برای آبرسانی سیار و احداث مخزن در برخی مناطق از جمله نیازهایی است که باید تا قبل از فصل گرما رفع شود.

ملانوری گفت: وزارت نیرو باید در این زمینه به استان کمک کند تا در فصل گرم سال با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

معاون وزیر نیرو و هیات همراه امروز با استاندار خراسان جنوبی دیدار کردند.

عناوین برگزیده