تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۱۶۱۶۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مادکوش در بندرعباس:

ظرفیت اشتغال فولاد مادکوش تا سه سال آینده به پنج هزار نفر می‌رسد

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مادکوش در بندرعباس گفت: این شرکت قص دارد با حمایت‌ های ویژه دولت و توان جوانان متخصص داخلی کشور تا سه ساله آینده ظرفیت اشتغال در این کارخانه را به بیش از پنج هزار نفر برساند.
ظرفیت اشتغال فولاد مادکوش تا سه سال آینده به پنج هزار نفر می‌رسد

به گزارش می متالز، علیرضا صمدی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله نخست کارخانه گندله سازی مادکوش که به صورت ویدئوکنفرانسی به دستور رییس جمهوری افتتاح شد، افزود: در حال حاضر با تحقق ۱۰ درصد این آرمان، از جوانان بومی و مستعد ایرانی امید دارد تا با حمایت‌های دولت این هدف را محقق نمایند.
وی بیان داشت: شرکت خصوصی مادکوش به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ارزی با تسهیلات ۱۵۷میلیون یورو و سه هزار میلیار ریالی دریافتی از صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن این طرح را تکمیل کرده است که یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل شرکت فولاد مادکوش اظهارداشت: قرار گرفتن در مجاورت آب‌های آزاد، دسترسی به شبکه ریلی، اسکله تخلیه و بارگیری مواداولیه و محصولات صادراتی و کارخانه‌های مصرف کننده محصولات این طرح از مزیت‌های مهم این کارخانه است.
وی اضافه کرد: مقرر بود که این شرکت فولادی امروز به پنج میلیون تن تولید دست یابد و در زنجیره خود حداقل ۲  و نیم میلیون تن تولید کنسانتره درنظر گرفته بود اما بدلیل نداشتن اعتماد به بخش خصوصی در آن مقطع زمانی این فرصت را از ما گرفت.
صمدی یادآورشد: اکنون که توانستیم نشان دهیم بخش خصوصی می‌تواند در کنار دولت این گام را بردارد و امروز در مقابل اعتماد نظام به این بخش، کارنامه خوبی به جای گذاشته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مادکوش در بندرعباس گفت: ظرفیت فولاد مادکوش در مرحله نخست ۲ و نیم میلیون تن و در مرحله دوم به پنج میلیون تن می‌رسد و با افزایش ظرفیت‌های پیش بینی شده می‌توانیم تا هفت میلیون تن تولید را در این مجتمع داشته باشیم.
صمدی همچنین با اشاره به هدف ۵۵ میلیون تنی تولید فولاد در کشور ابرازداشت: هدفگذاری نهایی این کارخانه که در سال ۹۲ آغاز شد، تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه صنایع انرژی بر معدنی و فلزی خلیج فارس است که نیازمند حمایت دولت از بخش خصوصی است.
مدیرعامل شرکت فولاد مادکوش در بندرعباس اظهارداشت: مرحله دوم گندله سازی کارخانه مادکوش و مجتمع تولید سه و چهار دهم میلیون تنی آهن اسفنجی و بریکت نیز امروز با دستور رییس جمهوری آغاز شد.
وی در پایان گفت: این شرکت فولادی بر خود می‌بالد که بتواند به عنوان یکی از کارآفرینان، همیشه در تحقق اهداف والای صنعتی موثر باشد.
مرحله نخست شرکت گندله سازی مادکوش در بندرعباس با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن در سال و با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۶۰ نفر به بهره برداری رسید.
  این کارخانه با هدف تولید پنح میلیون تن گندله در سال در ۲  مرحله در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس راه اندازی شد.
شرکت مادکوش از زیرمجموعه‌های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش است که راه اندازی این مجتمع کاری بسیار مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در هرمزگان است.

عناوین برگزیده