تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۶۱۶۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

آذربایجان‌شرقی در تولید مقاطع فولادی رتبه نخست را دارد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تکمیل فرایند زنجیره ارزش در صنایع خودرو، غذایی و فولاد، به عنوان مهم‌ترین برنامه سازمان صمت در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را در تولید مقاطع فولادی دارد.
آذربایجان‌شرقی در تولید مقاطع فولادی رتبه نخست را دارد

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به تولید محصولات فولادی با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی، گفت: این استان همچنین با تولید محصولات استاندارد و با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای رقابتی جهان حضور پررنگی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع فولادی در آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در دهه های سوم و چهارم بعد از انقلاب، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با واحدهای فولادی دارای تکنولوژی های نوین، رتبه سوم کشوری در زمینه فولاد را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صنایع فولادی بویژه توسعه فولاد میانه و افزایش تولید آهن اسفنجی در این مجموعه که خوراک سایر واحدها می باشد را از دیگر برنامه های مهم استان در سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: در صنایع فولادی بعد از انقلاب به همت صنعتگران بخش خصوصی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

 امین زاده با اشاره به رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی در زمینه شیرینی و شکلات، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم استان بعد از انقلاب از نظر تکنولوژیکی و صادرات محوری، صنایع شیرینی و شکلات است و این صنعت ارزآور و اشتغال زا در استان رونق بسیار خوبی دارد و ظرفیت های عمده صادراتی محصولات این حوزه، منجر به کسب عناوین برتر و نمونه ملی در صنایع شیرینی و شکلات شده است.

عناوین برگزیده