تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۶۱۶۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تیراندازی و زد و خورد با سلاح سرد در معدن آلبلاغ ۷ مصدوم برجای گذاشت

می متالز - مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تیراندازی و زد و خورد با سلاح سرد( چوب) هفت مصدوم در معدن آلبلاغ اسفراین برجای گذاشت.
تیراندازی و زد و خورد با سلاح سرد در معدن آلبلاغ ۷ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش می متالز، ابوالفضل محبان اظهار کرد: ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه امروز گزارش زخمی شدن هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز مواد معدنی از معدن آلبلاغ اسفراین به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان مخابره شد.
وی افزود: بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان و چهار تیم عملیاتی برای پوشش این حادثه به معدن آلبلاغ اسفراین اعزام شدند.
محبان با بیان اینکه بالگرد جمعیت هلال احمر به علت شرایط جوی نامناسب و وزش باد شدید ۱۵ دقیقه پس از پرواز، از ادامه عملیات بازماند، تصریح کرد: دو تیم عملیات کوهستان و واکنش سریع از امدادگران جمعیت هلال احمر اسفراین و دو تیم پشتیبان از مرکز استان در صحنه حادثه حاضر شده و به بررسی شرایط مصدومان پرداختند.
وی تصریح کرد: بر اثر تیراندازی با سلاح گرم چهار نفر زخمی شدند و این افراد به صورت زمینی به بیمارستان اسفراین انتقال داده شدند.

محبان افزود: سه نفر نیز با سلاح سرد (چوب) زخمی شده بودند که از منطقه گریخته بودند.

گفتنی است معدن آلبلاغ در پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین واقع شده که دارای مواد معدنی باارزش سرب و روی است و حدود دوسالی است که برداشت کنندگان غیرمجاز در منطقه حاضر شده و به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت این مواد معدنی می کنند و تاکنون برداشت غیرمجاز موجب مصدوم شدن و جان باختن حدود شش نفر از این برداشت کنندگان غیرمجاز شده است.

عناوین برگزیده