تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۶۱۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عبده تبریزی در کنفرانس بین‌المللی تامین مالی مطرح کرد:

رشد تامین مالی از بازارسرمایه به رغم تحریم‌ها

می متالز - عضو سابق شورای عالی بورس در خصوص صندوق‌ها بیان کرد: در حوزه صندوق‌ها به رغم کوچک بودن ارقام، صندوق‌هایی که صندوق پروژه بودند یا برای تولید و خرید شرکت‌ها پول جمع آوری می‌کردند، موجب افزایش اشتغال شدند و همین امر باعث شد که تعدادشان بیشتر و تنوع صندوق‌ها نیز افزایش یابد.
رشد تامین مالی از بازارسرمایه به رغم تحریم‌ها

رشد تامین مالی از بازارسرمایه به رغم تحریم‌ها

به گزارش می متالز، امروز ۲۷ بهمن‌، کنفرانس بین‌المللی تامین مالی با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه ایران و چند نهاد مالی بین‌المللی شروع به کار کرد.

حسین عبده تبریزی در آغاز کنفرانس بین المللی تامین مالی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند بازارسرمایه در حوزه تامین مالی، گفت: بازار سرمایه ایران در بیست سال گذشته با وجود تحریم ها و محدودیت‌ها پیشرفت ویژه‌ای داشته است. در دو سال اخیر حضور گسترده مردم در بازار سرمایه موجب افزایش ضریب نفوذ بازار شده است، هرچند که حضور انبوه مردم در بازار دشواری‌ها و کاستی‌هایی نیز به همراه داشته است. بورس در زمینه تامین مالی دستاوردهای خوبی داشته است، به طور مثال بازار بدهی بسیار گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: مشکلات نظام بانکی در سال‌های اخیر شرکت‌ها را برای تامین مالی به سمت بازار سرمایه سوق داده است. نظام بانکی به دلیل قرار گرفتن در تنگنای مالی و مشکلات نتوانست شرکت‌ها را تامین مالی کند. بر همین اساس شرکت‌های بزرگ به سمت بازار سرمایه حرکت کردند و در این بازار فعال شدند. از طرف دیگر نسبت به سال‌های گذشته نظام مالیاتی سخت‌گیرتری داشتیم.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: شرکت هایی که از ورود به بورس هراس داشتند و به شفافیت در بورس تمایل نداشتند هنگامی که ریسک پولشویی و مالیات‌ها تهدیدشان کرد، به شفافیت و تبدیل شدن به شرکت‌های سهامی عام تمایل پیدا کردند. دلیل عمده ورود این شرکت‌ها به بورس تامین مالی عملیات خود است و تصمیم آن‌ها فرصت خوبی برای بازار سرمایه است که درصد بالایی از بازار بدهی را شامل می شود.

عبده تبریزی اظهار کرد: خوشبختانه متوسط سن اغلب فعالان بازار پایین است و این جمعیت جوان از متوسط سن سایر حرفه‌ها در ایران بسیار پایین‌تر است. این جوان بودن به عنوان یک مزیت محسوب می شود اما همه چیز نیست و بازار سرمایه به دانش نیاز دارد. در بازار سرمایه فارغ التحصیل رشته‌های غیر مرتبط یا فارغ التحصیلان ضعیف وجود دارند که باید آمورش ببینند و فارغ التحصیل‌های دانشگاه‌های معتبر با رشته مرتبط نیز باید در دوره‌های حرفه‌ای مالی شرکت کنند.

وی در پایان گفت: برای توسعه بازار در راستای تامین مالی باید با این جوانان همکاری کرد و آموزش داد. امیدواریم بازار سرمایه در قبال تامین مالی بنگاه‌ها مسوولیت پذیر باشد و آن را خوب پیش ببرد. مسئولیتی که به تولید بیشتر در ایران می انجامد و اشتغال به شدت به آن نیاز دارد.

عناوین برگزیده