تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۶۱۷۵۱
سرویس خبر : انرژی

نخستین دکل حفاری نفت و گاز وارد گلستان شد

می متالز - دکل حفاری نفت و گاز در منطقه گمیشان که قرار بود دهه فجر امسال وارد استان شود با اندکی تاخیر روز گذشته وارد استان شد تا اکتشاف نفت و گاز در گلستان وارد فاز عملیاتی شود.
نخستین دکل حفاری نفت و گاز وارد گلستان شد

Image result for نخستین دکل حفاری نفت و گاز وارد گلستان شد

به گزارش می متالز، در هفته دولت امسال بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان استان به ویژه عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، موضوع اکتشاف نفت و گاز در شمال استان گلستان بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

با توجه وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در نبیت کوه (کوه نفت) در منطقه بلخان‌آباد کشور ترکمنستان و همچنین فاصله حدود 130 کیلومتری این منطقه با ترکمن صحرا در شمال استان گلستان این امیدواری وجود دارد که اکتشاف نفت و گاز در استان گلستان به نتیجه مطلوبی ختم شود.

پیش از این یک بار در اوایل دهه 90 و یکبار هم در دهه 50 عملیات اکتشاف نفت در شمال کشور و با اولویت شمال استان گلستان انجام شده بود اما نتایج خوبی در پی نداشت حالا اما مسوولان استان امید زیادی به اکتشاف نفت و گاز در منطقه دارند.

عصر روز گذشته نخستین دکل حفاری که قرار بود دهه فجر امسال وارد منطقه گمیشان شود، با اندکی تأخیر به استان آورده شد تا عملیات اکتشاف نفت و گاز در استان وارد فاز عملیاتی شود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان گفته با حفر نخستین چاه اگر نتایج دلخواه به دست نیاید چاه اکتشافی دوم نیز حفر خواهد شد.

رمضانعلی سنگدوینی، رئیس کمیته گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفته پس از انجام مراحل مطالعاتی و زمین‌شناسی با مکان یابی انجام شده اولین دستگاه دکل حفاری وارد گلستان شد و بزودی دومین دکل حفاری نیز وارد استان می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مجمع نمایندگان و پیگیری استاندار گلستان برای نخستین بار شاهد آغاز عملیات حفاری در شمال کشور برای دستیابی به منابع نفت و گاز هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته با توجه به تمرکز استخراج نفت و گاز در جنوب کشور، اکتشاف و بهره برداری از منابع زیر زمینی در حاشیه دریای خزر مغفول مانده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون انرژی و برگزاری جلسات متعدد با وزیر نفت و مدیریت اکتشاف وزارت نفت امیدواریم در سال‌های آتی همچون سایر کشورهای حوزه خزر بتوانیم بهره برداری از منابع نفت و گاز را آغاز کنیم که این امر می‌تواند جایگاه ایران در تولیدات مواد خام نفت و گاز را در دنیا ارتقا دهد.

عناوین برگزیده