تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۶۱۷۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در هیات دولت بررسی می شود

درخواست وزارت صمت درباره بهره برداری از طرح انتقال آب خلیج فارس

می متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد صدور مجوز احداث و بهره برداری از طرح شیرین سازی و انتقال آب از سواحل چابهار و خلیج فارس به استان های مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.
درخواست وزارت صمت درباره بهره برداری از طرح انتقال آب خلیج فارس

به گزارش می متالز، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بسترسازی مناسب برای دستیابی به امنیت و توسعه پایدار در مناطق مرزی از جمله استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و تأمین آب صنایع موجود در دیگر استان های کشور، پیشنهاد صدور مجوز احداث و بهره برداری از طرح شیرین سازی و انتقال آب از سواحل چابهار و خلیج فارس به استان های مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره افتخارات زیادی را در حوزه تأمین زیرساخت داشته که از آن جمله می توان به احداث سدها، بزرگراه ها، حمل و نقل ریلی و ... اشاره کرد؛ لیکن یکی از افتخارآمیزترین پروژه های زیرساختی که در منطقه و شاید در جهان کم نظیر باشد، اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرقی کشور می باشد که علاوه بر تأمین آب صنایع گل گهر، مس سرچشمه، چادرملو، منجر به ایجاد اشتغال و امنیت پایدار در منطقه خواهد شد.

لذا با توجه به تجربه موفق و ممتاز ناشی از اجرای این پروژه، وزارت صنعت، معدن و تجارت بر آن شده است تا با استفاده از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه و زیرساخت فراهم شده، نسبت به توسعه پروژه مذکور و انتقال آب به بخش های دیگری از کشور از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و از طریق اجرای خطوط مختلف از مسیر کریدور خط اول اهتمام ورزد.

پیشنهاد فوق هم اکنون در دست بررسی در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت است.

عناوین برگزیده