تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۶۱۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکود معادن استان اردبیل در سایه بروکراسی‌های زاید

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: بروکراسی‌های زاید اداری امتیازات معدنی اردبیل را به دست فراموشی سپرده و این موضوع مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.
رکود معادن استان اردبیل در سایه بروکراسی‌های زاید

به گزارش می متالز، وی با اشاره به این که معدن اثرگذاری بالایی در اقتصاد دارد، بیان کرد: استفاده از معدن به عنوان موتور محرکه تولید به عنوان اولویت اساسی مبنای کار است و به همین منظور استفاده از این بخش برای جذب سرمایه‌های بدون استفاده اولویت اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به این که بروکراسی‌های زاید اداری امتیازات معدنی اردبیل را به دست فراموشی سپرده است، ادامه داد: استفاده از سرمایه‌های لازم و سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند احصا و شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه است که باید مورد توجه واقع شود در صورتی که برخی بروکراسی‌های زاید اداری سبب شده تا امتیازات معدنی استان فراموش شود.

بروکراسی‌های زاید اداری امتیازات معدنی اردبیل را به دست فراموشی سپرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: بروکراسی‌های زاید اداری امتیازات معدنی اردبیل را به دست فراموشی سپرده و این موضوع مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

پیرمؤذن ادامه داد: مطالعات انجام یافته برای اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان در بخش معادن فلزی و مصالح ساختمانی می‌تواند در راستای اشتغال‌زایی پایدار نقش اساسی داشته باشد و ارزش افزوده قابل توجهی برای استان به دنبال داشته باشد که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی در حال حاضر موازی‌کاری و کمبود نقدینگی است که در این زمینه درصدد هستیم با رفع مشکلات اقتصادی راه رشد سرمایه‌گذاری را محقق کرده و برای رقابت در بازار و توسعه محصولات تولیدی موفق عمل کنیم که این موضوع در صورت بی‌توجهی سرمایه‌گذاران برای ترک بازار و بی‌رغبتی مواجه می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: مهیاسازی زیرساخت‌های جذب سرمایه‌های خارجی برای تأمین نیازهای داخلی نیازمند تدوین برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند است که در این زمینه به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق اقتصادی و شهرک‌های صنعتی هستیم

عناوین برگزیده