تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۶۱۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست اداره صمت باغملک:

سیمان گران نشده، هزینه کرایه‌ها افزایش یافت

می متالز - باقری گفت: هزینه خرید سیمان افزایش نیافت اما کرایه حمل آن‌ها روند افزایشی داشته است.
سیمان گران نشده، هزینه کرایه‌ها افزایش یافت

به گزارش می متالز، باقری سرپرست اداره صمت باغملک گفت: با بررسی‌هایی که از طرف شرکت سیمان انجام شد قیمت فروش سیمان به عامل درب کارخانه هر پاکت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود و برای مصرف کننده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان لحاظ شد.

او بیان داشت: طی این مدتی که بحران سیمان به وجود آمد بعضی واسطه ها، ودلال‌ها و رانندگان حمل سیمان سوء استفاده‌هایی کردند و واسطه‌ها سیمان را با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان از شرکت خریداری کردند و با قیمت ۱۹ هزار والی ۲۰ هزار  تومان به مصالح فروش شهرستانی فروختند.

باقری افزود: رانندگان حمل بار هم از این فرصت سوء استفاده کردند و کرایه حمل خود را افزایش دادند و این موارد باعث افزایش نرخ سیمان شد به طوری که سیمان تا به دست مصالح فروش می‌رسید قیمت تمام شده اش از کرایه حمل تا تخلیه بار ۲۴ هزا و ۵۰۰ تومان می‌شد که با ۱۰ درصد سود خرده فروشی و دستمزد بار کردن از سوی کارگر قیمت مصرف کننده به ۲۸ هزار  تومان هم رسیده بود.

سرپرست اداره صمت باغملک ادامه داد: بعضی از مصالح فروشان برای تامین سیمان شهرستان از شهرکرد سیمان خریداری کرده بودند که باز هم همین مشکلات را به همراه داشت،  اما طی چند روز گذشته با توجه به پیگیر‌های انجام شده از طریق ریاست سازمان صمت خوزستان با مسئولان کارخانه سیمان خوزستان و جلسه‌ای که با عامل عمده خرید سیمان شهرستان و تعدادی از مصالح فروشان داشتیم مشکل مرتفع شد.

این مقام مسوول گفت: سیمان از کارخانه افزایش قیمت نداشته، ولی رانندگان حمل بار کرایه حمل خود را افزایش دادند که با بررسی بارنامه‌ها و کرایه حمل و تخلیه بار و درصد سود مصالح فروش خرده فروش قیمت مصرف کننده سیمان در شهر باغملک ۲۵ هزار  تومان و در سایر شهر‌ها و روستا‌های باغملک به تناسب مسافت و افزایش کرایه حمل، درصد اندکی به قیمت مصرف کننده افزوده می‌شود.

باقری ادامه داد: عاملین و مصالح فروشان ساماندهی شدند و هر بار سیمانی که وارد شهرستان می‌شود مبدا و مقصد آن مشخص است و لیست بار روزانه سیمان شهر‌ها از طرف مدیریت فروش کارخانه سیمان به واتساپ مدیران ادارات ارسال می‌شود و ما آن بار را پیگیری و نرخ گذاری می‌کنیم و وقتی کرایه حمل توسط باربری افزایش پیدا کرد قیمت آن هم افزایش یافت، قیمت مصرف کننده هر پاکت سیمان در باغملک با دستمزد بار کردن کارگر ۲۵ هزار  تومان، اگر مشتری خودش بار کند ۲۴ هزار تومان است.

 

عناوین برگزیده