تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۶۱۸۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

در جلسه آتی در قم نحوه و کم و کیف فولاد میبد مشخص خواهد شد

می متالز - فرماندار گفت: در حال پی گیری هستیم یک جلسه‌ای را در قم با حضرت آیت‌الله اعرافی، ایمیدرو، خصوصی‌سازی، ستاد تسهیل و معاونت اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و استانداریزد داشته باشیم که نحوه و کم و کیف کارفولادمیبد تصمیم‌گیری شود.
در جلسه آتی در قم نحوه و کم و کیف فولاد میبد مشخص خواهد شد

به گزارش می متالز، مصداقش هم این کارکنانی هستند که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند و در آستانه ایام عید خودشان مانده‌اند با یک دنیا آرزو برای خرید مایحتاج عید.

اما فرماندارمیبد با اشاره به خلعی‌ات چهل‌وشش درصد آن از ریخته گران و واگذاری آن به ایمیدرو می‌گوید: خوشبختانه با پی گیری‌هایی که انجام شد از ریخته گران که چهل‌وشش درصد سهام ایمیدرو را از ناحیه خصوصی‌سازی گرفته بود به کمک دستگاه قضا و کمک مسئولین اجرایی و درراس آن استاندار داشتند دو ماه پیش خلعی‌ات شد.

حسین فلاح گفت: فعلاً یک اختلاف‌نظر حقوقی بین خصوصی‌سازی و ایمیدرو در نحوه مدیریت فولاد است که سه جلسه را در این خصوص به همراه معاونین و استاندار در این دو ماه با دکترشیرکوند در نهاد ریاست جمهوری، در حد معاون وزیر تشکیل دادیم.

فلاح افزود: قرار شد گزارشی نهایتاً تا 21 بهمن‌ماه توسط ایمیدرو و سازمان خصوصی‌سازی کشور تهیه و به دکترشیرکوند معاونت اجرایی و اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شود و متعاقب آن تصمیم‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: الآن هم ما در حال پی گیری هستیم یک جلسه‌ای را در قم با حضرت آیت‌الله اعرافی، ایمیدرو، خصوصی‌سازی، ستاد تسهیل و معاونت اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور با حضور استاندار داشته باشیم که نحوه و کم و کیف کار تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به فرایند پیچیده حقوقی و قضایی و قانونی فولاد میبد گفت: افرادی هم که بحث بیمه دارند، بارها و بارها رایزنی کردیم و تأمین اجتماعی هم همکاری کرد و دفترچه‌های این افراد تمدیدشده است.

فرماندارمیبد تصریح کرد: در بحث حقوق واقعیت این است که دو تا بحث وجود دارد؛ یکی اینکه آیا واقعاً این تعداد نیرو در این شرایط که فولاد تعطیل است نیاز بود که در مجموعه باشند؟

فلاح افزود: موضوع دوم هم اینکه این افراد حرفشان به‌جا هست و ما در این فرآیند پی گیری می‌کنیم و در جلسه‌ای که در قم با حضور آیت‌الله اعرافی، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و کشوری خواهیم داشت امیدواریم به سرانجامی بهتر و مناسب‌تری برسد.

منبع: یزد فردا
عناوین برگزیده