تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۶۲۱۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۷۷ درصدی تولید فولاد خام ظرف ۸ سال

می متالز - وزیر صمت گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم و در مدت هشت سال، تولید فولاد خام در کشور رشد ۷۷ درصدی و همچنین تولید محصولات فولادی رشد ۸۳ درصدی داشته است.
رشد ۷۷ درصدی تولید فولاد خام ظرف ۸ سال

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت صمت با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی، افزود: براساس آمار انجمن جهانی فولاد، در سال ۲۰۱۹ ایران جزو کشور‌های صادرکننده فولاد و یکی از تولیدکنندگان مهم فولاد جهان شد و رتبه شانزدهم صادرات این محصول را با ظرفیت ۹ میلیون تن به دست آورد.

رزم حسینی گفت: تولید و مصرف فولاد یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور است و فولاد محصولی مهم و استراتژیک است که کشورمان در تولید این محصول پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وزیر صمت افزود: امروز برگ زرین دیگری از کتاب تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری ورق می‌خورد و به همت مدیران کارآمد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان مازندران، هرمزگان و کرمان طرح‌های مهمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از دو طرح که در زمینه فولاد و بسیار مهم است، یکی در استان هرمزگان است که در فاز اول افتتاح می‌شود و شامل مجموعه‌ای با ظرفیت تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله (ماده اولیه فولاد خام) و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۶۰ نفر است.

رزم حسینی افزود: طرح مهم دیگر در استان کرمان و شهرستان سیرجان، ظرفیت تولید ۵ میلیون تن گندله را دارد که با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومانی و ظرفیت اشتغال زایی ۵۰۰ نفری افتتاح می‌شود.

وی گفت: با بهره‌برداری از این دو پروژه, ۷ و نیم میلیون تن به ظرفیت تولید گندله اضافه می‌شود و ظرفیت کل تولید گندله به ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد، که این مهم ظرفیت تولید ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد را تا پایان سال محقق می‌کند.

وزیر صمت افزود: طرح مهم دیگری که توسط سازمان توسعه معادن ایران در اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی پارسیان افتتاح می‌شود طرحی برای تولید و صادرات صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع مختلف دیگر است.

وی گفت: این طرح به وسعت ۳ هزار هکتار است که امروز اسکله شماره یک آن با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

رزم حسینی افزود: کشورمان ظرفیت تولید ۵ هزار و ۲۰۰ هزار تن مرکبات دارد که ۲ و نیم میلیون تن آن مربوط به استان‌های شمالی است و ۱۷ پایانه صادرات در سراسر کشور برای صادرات این محصولات داریم.

وی گفت: امروز هم یکی از پایانه‌های صادراتی در شمال کشور با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت بسته‌بندی ۳۶۴ هزار تنی و ذخیره ۹۰ هزار تنی سردخانه افتتاح می‌شود.

رزم حسینی افزود: یکی از شاخص‌های امید به سرمایه‌گذاری در کشور، شاخص جواز تاسیس واحد‌های تولیدی است که در ۱۰ ماه اخیر علی‌رغم تحریم و شرایط کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین امسال ایران در حوزه صنعت، رشد ۶ و نیم درصدی داشته که با توجه به شرایط سخت تحریم این رقم بسیار قابل ملاحظه است.

وزیر صمت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه‌های دیگری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری دارد.

برای مشاهده ی فیلم ها کلیک کنید.

عناوین برگزیده