تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۶۲۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰۰ میلیون دلار طرح صنعتی و معدنی تا پایان سال در منطقه گل‌گهر کرمان افتتاح می‌شود

می متالز - معاون وزیر صنعت از افتتاح هفت طرح صنعتی معدنی در منطقه گل‌گهر با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار تا پایان سال خبر داد.
۱۰۰ میلیون دلار طرح صنعتی و معدنی تا پایان سال در منطقه گل‌گهر کرمان افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در آیین افتتاح واحد گندله‌سازی شماره یک گهر زمین سیرجان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم با افتتاح این واحد گندله سازی در مسیر توسعه بیشتر کشور، گام جدید برداریم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور 3.3 میلیارد تن ذخیره معدنی آهن داریم که 450 میلیون تن در سال‌های گذشته به این ذخیره معدنی افزوده شده است افزود: 152 میلیون تن نیز در منطقه گل‌گهر به ذخیره 1.5 میلیارد تنی این منطقه اضافه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما در به 72 درصد ظرفیت فولاد، 68 درصد ظرفیت اسفنجی، 82 درصد ظرفیت گندله و 76 درصد ظرفیت کنستانتره در برنامه 1404 رسیده‌ایم عنوان کرد: بر این اساس از ابتدای سال 99 تا امروز 77 درصد رشد در فولاد و 84 درصد در اسفنجی و 76 درصد گندله و 1.8 برابر در کنسانتره داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید کل محصولات در این 10 ماهه حدود 12 درصد رشد داشته است گفت: در منطقه گل‌گهر 34 درصد تولید گندله سنگ آهن کشور را داریم که 45 درصد تولید سنگ آهن و 15 درصد تولید اسفنجی را داریم.

جعفری با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این حوزه با ظرفیت 5 میلیون تن گندله در منطقه گل‌گهر هستیم افزود: شروع پروژه از سال 91 و شروع جدی آن از سال 93 بوده است.

وی با بیان اینکه تاخیری که در این پروژه بوجود آمد بایت تحریم ظالمانه بوده است گفت: این تحریم‌ها این فرصت را به ما داد تا 47 درصد قطعات و تجهیزات کارخانه را بومی‌سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با عنوان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 830 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است افزود: با بهره‌برداری از این پروژه برای 500 نفر به طور مستقیم و هزار و 200 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی داریم.

وی با بیان اینکه 7 طرح دیگر نیز در منطقه گل‌گهر با سرمایه گذاری 100 میلیون دلار آماده افتتاح است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که شرکت معدنی گل گهر و گهر زمین در آن نقش داشتند انتقال آب خلیج فارس است که باعث سرمایه گذاری‌های جدید و پویایی منطقه می‌شود.

عناوین برگزیده