تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۶۲۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنایع کشور سالانه به ۳۳ میلیون تن ورق نیاز دارد

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع کشور به ۳۳ میلیون تن ورق در سال به‌عنوان مواد اولیه نیاز دارد.
صنایع کشور سالانه به ۳۳ میلیون تن ورق نیاز دارد

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرستان بروجن تاکید کرد: این میزان ورق برای فعالیت سالانه یک‌هزار واحد صنعتی در سه شیفت کاری مورد نیاز است.
وی افزود: از این میزان تنها هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن ورق در داخل کشور تولید می‌شود.
صادقی نیارکی تصریح کرد: از این میزان دو میلیون تن ورق سرد، پنج میلیون تن ورق گرم و بقیه ورق گالوانیزه و رنگی است.
وی یادآور شد: علاوه بر این، دو تا سه هزار بنگاه خُرد در کشور برای تامین مواد اولیه خود به ورق نیاز دارند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ درصد ورق کشور در بورس و بقیه خارج از بورس عرضه و خرید و فروش می‌شود.
وی گفت: به واحدهای صنعتی که تولید آن‌ها بیش از ورق دریافتی است، سهمیه بیشتری اختصاص می‌یابد.
صادقی نیارکی تاکید کرد: همچنین واحدهای تولیدی با ظرفیت تولید سالانه کمتر از ۱۲ هزار تن می‌توانند برابر ۳۰ درصد ورق مورد نیاز خود را از طریق اختیارات رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کنند.
وی افزود: سهمیه ۲۷۰ واحد تولیدی که در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود یک میلیون تن ورق از فولاد مبارکه دریافت کرده اما فعال نبوده و تنها در حد جواز تاسیس بوده‌اند حذف و قطع شد.
رییس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تقویت و فعال کردن انجمن‌های بخش خصوصی در ارتقای کمی و کیفی صنعت کشور تاثیرگذار است.
شهرام زارع تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی را براساس ظرفیت‌ها مشخص و از صدور جوازهای تاسیس جدید خودداری کند.
وی یادآور شد: افزایش اختیارات روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تسریع روند رفع مشکلات و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی نقش مستقیم دارد.
چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده