تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۵۹۴
کد خبر: ۲۰۱۳۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار گرمی:

استحصال ید در گرمی آغاز شد

‌می‌متالز - فرماندار گرمی گفت: استحصال ید به عنوان محصول با ارزش در دنیا در گرمی نیز آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، علی بهشتی در جریان بازدید وزیر صمت از شهرک‌ها و نواحی صنعتی گرمی اظهار کرد: در شهرستان گرمی با استحصال ید تلاش بر این است تا صنایع وابسته در این بخش راه‌اندازی شود چرا که گرمی در ردیف محدود مناطق دنیا قرار گرفته که در آن ید استحصال می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان گرمی که جز ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است، اقدامات خوبی در مسیر تحول صنعتی شکل گرفته، ولی همچنان برخی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان ما را رنج می‌دهد.

فرماندار گرمی گفت: شهرستان مرزی گرمی که خود مولد پنج شهر همجوار نظیر پارس‌آباد، بیله‌سوار، انگوت و اصلاندوز است امروز با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب از محرومیت مزمن رنج می‌برد که ضروری است مسوولان با توجه ویژه به این شهرستان، این منطقه را از محرومیت خارج کنند.

بهشتی مطالبه اصلی صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرستان را پرداخت تسهیلات کم بهره توسط بانک‌های عامل در بخش صنعت و تولید اعلام کرد و ادامه داد: شهرک صنعتی ۳۰ هکتاری گرمی در حال حاضر تنها ۱۴ واحد صنعتی فعال دارد و در کنار آن چهار واحد در مرحله تعطیلی و رکود و چهار واحد دیگر نیز در مرحله ساخت و اجرا هستند.

وی ضرورت حل مشکلات واحد‌های راکد و ورود آن‌ها را به چرخه تولید در سال جهش تولید یادآور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی و نبود تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی گرمی، انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت منابع خوبی را در این زمینه و همچنین زیرساخت‌های حوزه راه در نظر بگیرد.

فرماندار گرمی سرمایه‌گذاران را سربازان سنگر تولید و جهاد اقتصادی ایران معرفی کرد و افزود: با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها این جهادگران همواره در صحنه هستند که امیدواریم با وعده‌هایی که وزیر صمت در راه‌اندازی جوامع محلی کسب و کار و اقتصاد مقاومتی و حضور شرکت ایمیدرو در گرمی دادند، در سال آینده تحرک جدی را در بخش تولید و صنعت شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده