تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۰۱۴۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۵۰ درصدی صدور کد بورسی در سال ۹۹

‌می‌متالز - مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس گفت: در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) تا پایان پارسال ۱۱ میلیون کد بورسی داشتیم، اما امسال معادل ۲۷ میلیون کد بورسی صادر شد که رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. اکنون ۳۷ میلیون نفر سجامی داریم که از این میزان ۳۰ میلیون نفر احراز هویت شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، حمید حسن آبادی در نشست خبری ارائه عملکرد، برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: تمام دنیا صنایع مالی به تکنولوژی وابسته هستند همچون بازار سرمایه. در راستای هوشمندسازی بورس از دو سال پیش فرآیند هوشمندسازی بورس معادل ۲۴ پروژه را تعریف کردیم که ۲۱ پروژه بهره برداری شده و مابقی نیز در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: امسال اتفاقات زیادی در بازار سرمایه رخ داد که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) تا پایان سال ۹۸ رقمی معادل ۱۱ میلیون کد بورسی صادر شده بود، اما امسال معادل ۲۷ میلیون کد بورسی صادر شد که رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. اکنون ۳۷ میلیون نفر سجامی داریم که از این میزان ۳۰ میلیون نفر احراز هویت شده‌اند.

حسن آبادی ادامه داد: در حوزه سامانه‌های معاملاتی اخیرا اتفاق خوبی افتاد که این سامانه، بسیاری از بخش‌های آن بومی شده است. رونمایی از سامانه بومی معاملات در سالجاری سرعت بیشتری به آن داده و ماژول‌های زیادی از آن به اتمام رسیده است. در حوزه سامانه پسامعاملاتی بومی هم اتفاقات خوبی رخ داد و در اوایل سال بعد رونمایی می‌شود. لازم یه ذکر است که شیوه بهره برداری از این دو سامانه جزئی خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با بیان اینکه سامانه مجامع الکترونیکی در آذر ماه افتتاح شد، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ شرکت استانی مجامع آن‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در زمینه سامانه توزیع سود الکترونیک معادل ۱۱۴ شرکت به صورت الکترونیکی انجام شده است. مرکز تماس بازار سرمایه نیز در خردادماه کلید خورد و بیش از هشت میلیون تومان تماس صورت گرفته است که بیش از ۸۰ درصد آن به صورت هوش مصنوعی انجام شده است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده