تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۱۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

پول‌های بورس را ندیدید؟

‌می‌متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ضد و نقیض گویی‌های مدیران و تحقیق و تفحص از سهام عدالت و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، عجیب‌ترین خبر امروز مربوط به بزرگواری بود که فرمودند "دولت از بورس، کسری درآمد خود را تعیین نکرده است "! این بزرگوار جوک دیگری هم تعریف کرده؛ "صف روغن نتیجه فضاسازی مجلس است! "

جالب‌تر اینجاست که آقایون حداقل باهم هماهنگ نمی‌کنند که ضدونقیض نگویند؛ گاهی هم مردم را بیمار آلزایمری تصور می‌کنند و خودشان حرف‌های قبلی‌شان را نقض می‌کنند! چطور از بورس کسری‌ها جبران نشده؛ وقتی معاون اول پاستور همین ۲ روز پیش‌گفته از بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی امسال، فقط ۹ هزار میلیارد تومانش از درآمد نفت بوده! نکند زمین‌های پدری‌تان را حراج کردید و مابقی‌اش را پر کردید؟

رئیس باب همایون هم یک‌بار فرموده بودند که امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تجهیز منابع مالی کرده‌اند و یک‌بار هم گفته‌اند درآمد پاستور از تمام روش‌ها در بازار سهام، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده! البته که برای شاد کردن مردم، به‌جز جوک گفتن راه‌های خیلی بهتری هم هست...، ولی اگر مصارف و هزینه‌کرد‌ها روشن بود، این‌طور جیب ملت را خالی نمی‌کردند و بعد طوری خود را به کوچه علی چپ بزنند که انگار مریخی‌ها پول بورس را برده‌اند...

زیر چرخ له نشوید

آمار‌ها از تورم مواد غذایی حاکی از رشد ۷۰ درصدی بوده؛ ولی بازدید‌های میدانی رشد ۱۲۰ درصدی قیمت مواد غذایی را نشان می‌دهد. خوشبختانه از زیمبابوه و ونزوئلا بهتریم! مهم نیست که سفره مردم چقدر کوچک‌تر شده؛ مهم این است که به قول رئیس پاستور، چرخ اقتصادمان می‌چرخد! زیر چرخ له نشویم، صلوات.

تحقیق و تفحص به سهام عدالت رسید

اهالی بهارستان هم در روز‌های پایانی سال به‌شدت پرکار شده‌اند. دیروز از تحقیق و تفحص از غول بورسی خبر دادند و امروز از برنامه شان برای تحقیق و تفحص از سهام عدالت! حتماً که در این یک مورد حداقل کاملاً حق‌دارند؛ آن از بلبشوی بورس بعد از آزادسازی سهام عدالت و این هم از عدم شفافیت در زمان و میزان پرداخت سود و... راستی یک سؤال، با توجه به اینکه سود شرکت‌ها هم‌زمان باهم پرداخت نمی‌شود و هر شرکتی در یک‌زمان خاص سود سهام را پرداخت می‌کند و از زمان واریز سود شرکت‌ها به‌حساب سهام عدالت تا زمان واریز به‌حساب سهامداران عدالت، وقفه وجود دارد و مبلغ سود‌ها هم هنگفت است؛ تکلیف سودی که باید به این سود‌های در حساب‌های بانکی خاک خورده، تعلق بگیرد چه خواهد شد؟ کاش بهارستانی‌ها این مورد را هم بپرسند.

حقوق‌های نجومی در بانک بورسی

حقوق‌های نجومی همیشه حاشیه‌ساز بوده، ولی باوجود تمام نظارت‌ها هنوز هم خیلی‌ها نجومی حقوق می‌دهند و خیلی‌ها هم می‌گیرند و یک لیوان آب رویش سر می‌کشند. یکی از مزایای توسعه فضای مجازی هم این است که برخی تخلفات را آن‌قدر بزرگ می‌کنند که بالاخره یکی مجبور به رسیدگی شود. در هیات مدیره یکی از بانک‌های بورسی هم انگار آن‌قدر حقوق نامتعارف داده‌اند که وقتی فیش‌هایشان در فضای مجازی منتشرشده، صدای رئیس مجموعه بالاسری درآمده و فرمان داده که این مبالغ را باید بازگردانند! فقط خدا کند حرفشان حرف باشد و دفعه بعد، پاکتی حقوق ندهند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده