تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۹۲۲
کد خبر: ۲۰۱۷۷۳
سرویس خبر : اجتماعی

مرگ یک کارگر بر اثر حادثه در معدن «هشونی» کوهبنان

‌می‌متالز - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان گفت: شب گذشته حادثه در معدن هشونی کوهبنان جان یک کارگر را گرفت.

به گزارش می‌متالز، محسن سیف‌اللهی امروز اظهار داشت: معدن هشونی کوهبنان جزو یکی از معادن فعال در شهرستان است که از ذخیره بالایی برخوردار بوده و به‌صورت دولتی زیر نظر شرکت زغال‌سنگ استان کرمان فعالیت دارد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوهبنان خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب گذشته یکی از کارگران معدن هشونی بخش طغرالجرد در حین انجام کار به‌دلیل ریزش زغال جان خود را از دست داد.

وی توضیح داد: چهار کارگر در یکی از تونل‌های معدن هشونی مشغول به‌کار بودند و تلاش می‌کردند که با نصب آخرین ستون از تونل خارج شوند که دچار حادثه شدند و در این حادثه متاسفانه یک کارگر جان خود را از دست داد و سه کارگر دیگر هم توسط گروه امداد و نجات معدن نجات پیدا کردند.

وی تاکید کرد: پس از این حادثه بازرس ویژه اداره کار استان به همراه مسوولان مربوطه در محل حادثه حضور پیدا کردند و علت حادثه در دست بررسی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوهبنان افزود: این کارگر متولد سال ۵۶ و اهل شهرستان زابل است که با داشتن چهار فرزند ساکن منطقه پابدانا است.

وی ابراز داشت: همواره بر ایمنی و رعایت نکات ضروری در معادن زغال‌سنگ تاکید داشتیم که این مهم با حساسیت مدیریت شرکت زغال‌سنگ استان و مدیران مناطق به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

سیف‌اللهی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به فراهم بودن شرایط و رعایت نکات ایمنی در سال جاری شاهد کمترین حوادث جرحی و فوتی در معادن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده