تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۰۱۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۴ هزار میلیارد ریال وام در راه واحد‌های تولیدی سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۶۷ واحد تولیدی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه‌دل بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۶۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

او گفت: ۱۱۴ واحد تولیدی به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۵۳ واحد به ارزش حدود ۷۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: ۳۳۹ واحد صنعتی و کشاورزی نیز در حدود پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) دریافت کرده‌اند که سهم صنعت از این تسهیلات، ۶۴ واحد به ارزش سه هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال و سهم کشاورزی، ۲۷۵ واحد به ارزش حدود یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است.

تشنه‌دل تصریح کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید امسال، ۷۶۴ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۱۷۹ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

او با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه ادامه داد: در این نشست، با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به ۸۰ واحد صنعتی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۱۲ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: مشکلات یک هزار و ۲۰۸ واحد تولیدی در جلسات کارگروه بررسی شده و در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۵۹۳ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده و ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده