تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۱۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر صمت:

نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در یزد راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است، گفت: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر لبافی، صبح امروز در کارگاه آموزشی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، احیای مسوولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهادی در یزد که با حضور ۴۰ نفر از نمایندگان معادن و واحد‌های صنعتی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تاکید جدی بر مردمی کردن اقتصاد دارد و ما نیز در تلاشیم از ظرفیت‌های مردم در این راستا استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در این مسیر راهبرد‌هایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تقویت اقتصاد محلی اشاره کرد که این اتفاق در پیوند اقتصاد ملی و اقتصاد روستایی امکان پذیر است و مدل جدیدی نیز برای آن ارائه شده است.

مشاور وزیر صمت بیان کرد: در این مدل، تقویت همکاری میان بخشی دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و فرمانداران و ارکان حاکمیتی باید به اجرای این مدل کمک کنند.

لبافی یادآور شد: مهمترین رویکردی که در این مدل داریم، مشارکت پذیر بودن آن است و این مدل کاملاً مردمی و انعطاف پذیر است و چشم انداز‌هایی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود نرخ بیکاری و کاهش تعداد بیکاران، بهبود سرانه‌های درآمدی و مهاجرت معکوس یاد کرد.

وی عنوان کرد: در این مدل، برای نمایندگان مجلس و کارگزاران دولت نیز مسوولیت‌هایی تعریف شده که در مورد آن توجیه می‌شوند.

لبافی با اشاره به اینکه در یزد دو شیوه برای اجرای این مدل وجود دارد، اظهار داشت: در شیوه اول باید موضوع احیای مسوولیت‌های اجتماعی در روستا‌ها توسط شرکت‌ها دنبال شود یا به تسهیل گران سپرده شود و از آنجا که این موضوع یک اتفاق مستمر است، بهتر است توسط بهتر توسط شرکت‌ها دنبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده