تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۲۰۱۸۹۸
سرویس خبر : انرژی
با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور

عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان این هفته آغاز می‌شود

‌می‌متالز - با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از آیین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور خبر داد.

این آیین روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ بصورت ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به جزییات این طرح گفت: قطعه دوم خط اول انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه سوم خط اول انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) همچنین عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور، در این روز آغاز می‌شود.

رزم حسینی در خصوص انتقال آب به اصفهان به عنوان بخش دیگری از طرح گفت: روز یکشنبه شروع عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان و به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می‌شود.

وی حجم سرمایه گذاری در طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

رزم حسینی افزود: به عینت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور رقم خواهد زد. انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری و مورد تاکید ریاست جمهوری بوده است؛ بنابراین ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ به عنوان یک برگ زرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

امید است با حمایت مسووولان و تلاش شرکت‌های مجری این کار بزرگ زودتر از موعد به نتیجه رسد و شاهد شکوفایی بیشتر در عرصه اقتصاد، توسعه متوازن و اشتغال کشور باشیم.

نکته قابل توجه این ابَرپروژه، بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم است که این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه‌های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

شایان ذکر است در خط سوم انتقال، آب از خلیج فارس به استان‌های یزد و اصفهان خواهد رسید. حجم سرمایه گذاری این خط ۹۱۰ کیلومتری به ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ظرفیت خط انتقال آب در این خط، ۲۰۰ میلیون متر مکعب است و اشتغالزایی طرح در دوران ساخت آن به ۱۴ هزار نفر می‌رسد و مدت زمان اجرای آن ۶۰ ماه برآورد شده است.

تامین منابع مالی خط سوم از محل سرمایه گذاری شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و پالایشگاه اصفهان برنامه ریزی و انجام می‌شود.

عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان این هفته آغاز می‌شود

عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان این هفته آغاز می‌شود

عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان این هفته آغاز می‌شود

منبع: شرکت فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده