تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۱۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحیمی مظفری:

گرانی بازار شب عید ربطی به تحریم‌ها ندارد/مدیریت و نظارت دو حلقه مفقوده بازار

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرانی بازار شب عید موضوعی است که نه به فشار خارجی مربوط می‌شود و نه به تحریم‌ها، بلکه نیازمند مدیریت و نظارت است.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی، گفت: متاسفانه جگر مردم از وضعیت قیمت کالا‌های اساسی خون شده و باید علت این گرانی‌ها نبود مدیریت بر امر بازرگانی کشور دانست.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل نبود مدیریت صحیح کشاورز یا همان تولیدکننده و مصرف‌‎کننده هر دو متضرر شده‌اند، افزود: کسی متوجه نیست دلال دارد چه بلایی بر سر کشاورز و مصرف‌کننده می‌آورد و این اتفاق هر سال تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالا‌های اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد، افزود: همچنین تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم دیگر این مسئله است.

رحیمی مظفری تاکید کرد: باید کالا‌هایی که در انبار‌ها وجود دارند به ویژه آنچه در اختیار دولت است با سرعت در بازار عرضه شوند، همچنین باید کالا‌های موجود در گمرکات، به فوریت ترخیص شود و نیاز بازار به میوه‌جات با محصولاتی که در سردخانه‌ها وجود دارند به نحوی تامین شودکه شاهد فراوانی و کاهش قیمت در بازار باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی بازار شب عید موضوعی است که نه به فشار خارجی مربوط می‌شود و نه به تحریم‌ها، بلکه نیازمند مدیریت و نظارت است، اظهار کرد: همچنین مهمترین دلیل افزایش قیمت مرغ و میوه در بازار کمبود نیست بلکه اشکال در سیستم توزیع است.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده